BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Krijg hem vaker niet goed in de versnelling?
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    Krijg hem vaker niet goed in de versnelling?

    door wlevels » zo jan 08, 2006 6:20 pm

    Beste mensen,

    Sinds een maandje heb ik mijn MGF VVC uit '98 met 100.000 KM's.

    Sinds ik dus rij, nou een aantal keer (denk ongeveer 200 a 300 km gereden onderhand) heb ik moeite met schakelen. Men zegt dat een MG F niet de makkelijkste auto is om mee te schakelen, het gaat allemaal wat minder makkelijk, maar ik heb t idee dat hoe mijn F schakelt niet normaal is.

    Het meeste heb ik problemen met het schakelen van de 3 naar de 2, en wel eens van de 2 naar de 3. De 1 wilt zo af en toe ook wel eens moeite hebben. Ik heb een idee dat het niet aan de koppeling ligt (die zou anders ook in andere versnellingen moeite hebben, maar echt aan de vertanding of iets dergelijks.

    Ik heb ook al vaker gewoon stilgestaan op de weg omdat ik niet op tijd kon doorschakelen/terugschakelen en dat ik uitgerold was.

    Kan dit liggen aan de vertanding??heeft iemand dit probleem ook al eens gehad of is t een bekend probleem??En kunnen jullie tips geven waar ik naar moet kijken en wat ik moet gaan demonteren (ik neem aan de versnellingsbak openmaken).

    Uiteindelijk met brute kracht krijg je hem wel in de versnelling telkens maar dit is natuurlijk ook niet de bedoeling.

    Alvast bedankt voor enige reacties.
  • mgf74
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 128
    GeregistreerdCOLON za apr 09, 2005 12:30 am
    WoonplaatsCOLON antwerpen

    door mgf74 » zo jan 08, 2006 10:03 pm

    Heb dit ook voorgehad met mijn F , op 100000km kan dit wel eens een
    versleten koppeling zijn.IK had de mijne ook nog maar pas en dan is het
    niet pretig :x .Bij mij ging hij niet meer in versnelling en had ik een zeer zware ontkoppelings pedaal(power training) :o
    MG . . . .
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo jan 08, 2006 10:14 pm

    Je weet zeker dat de kabels niet gewoon uitgelubberd zijn?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » zo jan 08, 2006 11:14 pm

    De pook opnieuw afstellen helpt denk ik wel.

    Inderdaad omdat de kabels zijn uitgelubberd(uitgerekt)

    Johan
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jan 09, 2006 12:35 am

    En check het level van de olie voor de koppeling eens in het vaatje onder de voorkap.
    Building >200BHP K-series
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jan 09, 2006 6:02 pm

    Ook nog een heel voor de hand liggende:
    De vloermat die niet bevestigd is, schuift onder het pedaal. Gevolg: slecht schakelen. :oops:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jan 09, 2006 6:09 pm

    Vooral niet te veel 'force' gebruiken, want de kabels wil je niet overtrekken (nogal duur om te vervangen wegens werkuren en dikwijls moet je lang op nieuwe wachten).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jan 09, 2006 7:03 pm

    ErikB schreefColonVooral niet te veel 'force' gebruiken, want de kabels wil je niet overtrekken (nogal duur om te vervangen wegens werkuren en dikwijls moet je lang op nieuwe wachten).


    Voor alle duidelijkheid, de kabels van de versnellingspook; ja, bij een F is de koppeling hydraulisch en de versnellingen selecteer met kabels ;)
    Building >200BHP K-series
  • Fiston
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 1:30 am
    WoonplaatsCOLON Zoersel - Shanghai

    Krijg hem vaker niet goed in de versnelling?

    door Fiston » di jan 10, 2006 6:19 am

    Identiek probleem voorgehad reeds bij 25,000km. Oorzaak was een afgebroken bout in de boite.

    Gans de boedel demonteren neemt al snel 8uur in beslag. Dit grapje had me destijds een slordige 700 EUR gekost bij de "normale MG garagist" (als die in Belgie nu uberhaupt nog bestaan...?).

    Mocht geen van de vorige tips beterhand brengen, vrees ik dat die dus best eens opengaat. Ga dan eerder bij een goeie MG vakman met wat ervaring.

    In het Antwerpse laat ik al mijn werken en mods uitvoeren bij Classic Cars Roes te Poederlee (E34 afrit 21).


    All the best,
    Gaetan.
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten