Sander schreefColonMaar in het geval van de TF eigenaar kan het aan vanalles liggen. Tot brute pech aan toe.

oil of water
cilinder of water
buitenlucht lekkende koppakking hebt is het waterverlies het gevolg van de HGF en niet de oorzaak. Het is echter dan nog steeds zaak dat je het water verlies optijd constateerd omdat als het peil echt laag raakt (leeg tankje) er lucht in de cilinderkop komt en er zogenaamde "hot-spots" ontstaan waardoor de cilinderkop krom trekt of in nog extremere gevallen er nog veel meer stuk gaat door de extreme hitte. Ben je er optijd bij is het in de meeste gevallen iig een "straight swap" van de pakking wat natuurlijk altijd de goedkoopste weg is.
Brooklands schreefColonMaar is het ook zo als het koelvloeistofpeil zakt, dat dit negen van de tien keer door lekkage komt, of heeft dit ook vaak een andere oorzaak?

ErikB schreefColonZelf heb ik een Low Level Coolant Warning Sensor

Brooklands schreefColonIk heb nog even op de website van B&G gekeken en daar staat de kit voor 89,99 BP. Onder de kit staat dan ook nog een TF Water Sensor Loom/Plug 03 (BGF1111A) en die kost 8,22 BP each.
Is dit een reserveonderdeel of moet deze in het geval van een TF erbij worden besteld. Lees ik het woord "each" ga je ook nog denken dat er meerdere moeten worden besteld!

Brooklands schreefColonDe betreffende TF staat nu in de garage en maandag weten ze meer over het hoe en wat, en zodra ik weet wat de oorzaak is zal ik dat ook nog even melden.

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.