BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
hardtop vraag
  • Charlie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON wo apr 13, 2005 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Leerbeek

    hardtop vraag

    door Charlie » do dec 29, 2005 8:08 pm

    Heb voor mijn MGTF van 2004 een tweedehands hardtop aangeschaft.
    Na een tocht door een hevige regenbui was er in de wagens op het stoffen
    dak redelijk wat condens te merken.
    Bij nadere controle gemerkt dat de hardttop achteraan met de sluitingsrubber niet op het koetswerk rust, maar op het dichtgelplooide stoffen dak. Hardtop sluit dus niet helemaal langs achter.
    Is dit te verhelpen.?? Waar kan ik hiervoor tercht, want bijregelen aan de vergrendeling zie ik niet zo zitten.
    Reeds bedankt voor de info.
    charliejuwet@hotmail.com

    :?: :?:
    lang van gedroomd...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr dec 30, 2005 1:17 am

    Als de hardtop op de stoffen rand van de softtop rust i.p.v. de rand van de carrosserie, ligt dit aan het feit dat de hardtop te veel naar voor ligt. De 2 klemmen bijregelen die de hardtop op de bovenkant van de raam vastklemmen (bovenkant A-stijl), is dan de oplossing. Gewoon met de hand de schroeven lossen na eerst de 2 klipsen die deze schroeven blokkeren weg te hebben geklikt, is de oplossing, 2 X niks !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Charlie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON wo apr 13, 2005 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Leerbeek

    hardtop vraag

    door Charlie » wo jan 04, 2006 8:00 pm

    Na bijregelen van de voorste sluitklemmen ziet er dat al een stuk beter uit, doch blijft de softtop achteraan in het midden nog een beetje zichtbaar. Mogen de steunen van de hartdtop achteraan lager gezet worden? En gaan de sluitklemmen dan de hardttop nog genoeg vergrendelen (vastklemmen?)[/b]
    lang van gedroomd...
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr jan 06, 2006 11:05 am

    Ja, je kan de steunen achteraan naar onderen schroeven, maar dat is een verticale aanpassing niet een horizontale. Dus de HT zal nog steeds op je soft top staan, enkel beter aansluitend. Je mag de HT ook iets verder naar achter leggen. Zolang de sluiting van de rubbers met het raam en de A stijl maar goed is, na aanspannen.
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten