Trouwens moet er nog naar iets speciaal worden gekeken bij een groot onderhoud buiten dus eventueel bougies, en de klassieke filters, olie- en waterniveau en remmen,banden controle, eventueel hydragas afstelling,batterij ...... nog iets vergeten
-------------- Reply Erik B --------------------
Ooit bij 1 van onze garages gehad:
- "We hebben ook de bougies vervangen, d'er was niets van koper meer op de contact punten, ongelooflijk !!!"
- ". . . euhm . . . de bougies hebben een platinum tip, en gaan dus normaal gezien langer mee. Ze zijn ook duurder."
- "oeps"
-------------- Reply Bruno --------------------
Hahaha, welk kieken heeft een MG logo boven zijn deur hangen en durft zoiets zeggen, hahahaha
Straffe mannen,
Al een geluk dat hij vooraan geen nieuwe motorblok heeft geplaatst, "want die was daar verdwenen, mijnheer."
-------------- Reply Erik B --------------------
Al een geluk dat hij vooraan geen nieuwe motorblok heeft geplaatst, "want die was daar verdwenen, mijnheer."
Da's niet waar, want die mannen hadden waarschijnlijk de ruitewisser motor vooraan gezien en gedacht: "da's hier snel geflikt"
BTW: Touring guy dacht toch ook dat de motor vooraan lag.
-------------- Reply Bruno --------------------
Tussenhaakjes, hoever sta je met het ergerlijke probleem op jullie F. Al licht aan het einde van de tunnel ?
-------------- Reply Erik B --------------------
Nog niet veel tijd gehad... waarschijnlijk wissel ik morgen de TB of de potentiometer van de TB.
-------------- Reply Bruno --------------------
Mmmm, De TB ? Je hebt hopelijk de originele TB nog liggen he, maar ik zie niet goed in dat daar iets mis kan mee zijn. De potentiometer daarentegen... Daar zit meer iets in.
De TB is immers maar een stukje simpele mechanica, waar mijns inziens dus niets mis kan mee zijn (hooguit vuil, van de karter-ontluchting).
Anderzijds, door elimunatie kom je eindelijk misschien tot het probleem, en veel werk is dat niet een TB vervangen.
Als je dus hulp nodig hebt.... je kent mijn coordinaten he !
BTW, bij montage van de K&N mat ik met een schuifmaat de TB. We waren er nog niet uit of ik nu een 48 of 52 had. Jij dacht via serienummer aan een 48.
Wel de TB mat terhoogte van de gasklep zelf 52 mm binnenmaat. raar maar waar.
-------------- Reply Erik B --------------------
Blijkbaar was het nog eenvoudiger om de pot.-meters te switchen, dus is de TB blijven zitten. Afwachten nu.