GM carburateur van Opel en een green luchtfilter op MGF
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    GM carburateur van Opel en een green luchtfilter op MGF

    door wlevels » di dec 27, 2005 11:15 am

    Even vooraf: Ik weet niet of dit in het algemeen forum moet of in het projects forum, ik weet niet hoe bekend dit bij iedereen is en hoeveel mensen dit al gedaan hebben/hoe moeilijk het is.

    Ik had ook al gelezen dat er al eens een topic over geweest is maar daar is het nou nogal stil over. Ook zag ik staan dat een 52 mm denkelijk beter was als een 55 mm?

    Ik ben dus op internet tegengekomen dat je naast een trophy Gasklep ook een beetje gek kunt doen, en een Opel GM Gasklep om kunt bouwen en die in je MGF kunt proppen.

    Heeft iemand hier ervaring mee?Of kennen jullie iemand die dit heeft?

    Omdat het winter is ben ik wel in om zoiets te gaan ondernemen maar wou natuurlijk eerst eens weten of mensen dit al gedaan hebben op dit forum. Mijn eerste reden om dit te doen is om van dat "sticky throttle" met mijn standaard carburateur af te komen. Daarbij is het natuurlijk leuk om een beetje te tunen (er komt ook een "green" luchtfilterset op) en zo'n projectje in de winter is natuurlijk nooit slecht voor die vieze nederlandse wintermaanden :roll: (niet dat dit zo veel tijd in beslag neemt maargoed)

    Als mensen ook nog ervaring hebben met "green" luchtfilters is dat ook altijd fijn om wat over te horen.
    Laatst bijgewerkt door 2 op wlevels, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 27, 2005 12:15 pm

    Ik geloof dat een 55mm TB minder goed werkt dan de 52mm TB. Het is geen carburateur maar een Throttle Body, oftwel een gasklephuis. De GM modificatie is al door meerdere personen uitgevoerd maar volgens hun metingen (heb ik dus nooit zelf gezien/gedaan) werd het vermogen er minder van. Ook gaat je gaspedaal er min of meer als een aan-uit knop van werken. Het is lastiger doseeren. Ik wil je dan ook aanraden een 52mm gasklep te kopen en je de ellende te besparen.

    Wil je het toch gaan doen moet je hier eens kijken:
    http://www.mgfcar.de/throttle/index.htm
    Building >200BHP K-series
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » di dec 27, 2005 12:33 pm

    Daar was ik al bang voor na het lezen van het andere topic...

    In ieder geval alvast bedankt, ik zal dan maar eens naar een 52'er trophy spruitstuk zoeken 8)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 27, 2005 12:46 pm

    wlevels schreefColon52'er trophy spruitstuk


    Gasklep.....


    :lol: :wink:
    Building >200BHP K-series
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » di dec 27, 2005 12:48 pm

    Sander schreefColon
    Gasklep.....


    :lol: :wink:


    Haha :? :? :?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di dec 27, 2005 2:03 pm

    Kijk eens bij Diether op z'n site. Die heeft zo'n GM TB gemonteerd. (misschien alwel afscheid van genomen)
    http://www.mgf-net.de/
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 27, 2005 6:44 pm

    Kasper schreefColonKijk eens bij Diether op z'n site. Die heeft zo'n GM TB gemonteerd. (misschien alwel afscheid van genomen)
    http://www.mgf-net.de/


    Klik eens op de link in de 2e posting van dit topic :P ;)
    Building >200BHP K-series
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » di dec 27, 2005 7:38 pm

    betreffende een green luchtfilter, wat is nou beter, een open of een gesloten systeem??ik neem aan een gesloten toch??maar waarom kiest iedereen voor een open??(ofjah het merendeel)

    Heb namelijk een mooie gesloten filter gevonden, de "green twister"
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 27, 2005 7:40 pm

    De green twister is zeker een stuk beter dan een open systeem maar hij maakt minder geluid en is duurder. Bij de meeste gaat het puur om het lawaai dus is een open filter de beste keus. De twister of de ITG (maar die is duuuuuur) is het filter dat ik zou kopen als ik ging upgraden. Persoonlijk geef ik niet zoveel om het "k&n" geluid maar hecht ik meer waarde aan een sportuitlaat :D
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di dec 27, 2005 8:25 pm

    ik zeg niks, zie zoveel X mijn mening over dit onderwerp, in allerlei andere topics. Sander krijgt me deze keer niet op mijn paard :wink:
    Maar wil je meer weten over de prestaties van een K&N, bekijk dan mijn dynojet curve (+15pk)
    Ik heb gezegd !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo dec 28, 2005 9:56 am

    Of samengevat:

    Open luchtfilter: uitlokken van zgn. "ram air"
    vb. Green, K&N, ...
    + prijs
    + geluidservaring
    - prestaties, maar beter dan standaard
    - binnentrekken van warme lucht

    Gesloten luchtfilter
    vb. GreenTwister, Vader, Taipan, ITG, ...
    + prestaties beter dan bij een open systeem
    - prijs
    - geluidservaring
    + enkel gebruik van koude lucht
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » wo dec 28, 2005 11:17 am

    ErikB schreefColonOf samengevat:

    Open luchtfilter: uitlokken van zgn. "ram air"
    vb. Green, K&N, ...
    + prijs
    + geluidservaring
    - prestaties, maar beter dan standaard
    - binnentrekken van warme lucht

    Gesloten luchtfilter
    vb. GreenTwister, Vader, Taipan, ITG, ...
    + prestaties beter dan bij een open systeem
    - prijs
    - geluidservaring
    + enkel gebruik van koude lucht


    Mooie uitleg, dankjewel.

    Nou word t nog kiezen tussen de green twister en de K&N apollo. Maar een merkbaar verschil tussen deze twee zul je ook niet echt merken denk ik dus eens even naar de financiele kant kijken
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo dec 28, 2005 12:15 pm

    Kijk ook eventueel naar de benodigde reinigingsprodukten en hun beschikbaarheid.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo dec 28, 2005 1:59 pm

    ErikB schreefColonKijk ook eventueel naar de benodigde reinigingsprodukten en hun beschikbaarheid.


    De K&N en de Green hebben beiden een katoenen filter element dus kunnen kunnen ook de cleaning kitjes uitgewisseld worden. Ik gebruik ook K&N olie op mijn Green Filter. Voor het cleanen van eht filter pak ik "hyperclean" van Comma. Goedkoop spul, werkt perfect en je kunt het voor tal van toepassingen gebruiken.
    Building >200BHP K-series
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » do dec 29, 2005 9:49 am

    Nog 1 vraagje, ik ben nou aant kiezen tussen de Green Twister en de K&N Apollo.
    De green twister is voor auto's TOT 150 PK.
    Als je een 52mm throttle body erop zet i.c.m. een sportluchtfilter (Green twister of een K&N Apollo) dan kom je toch weer over die 150 PK heen??
    Dan zit je toch een beetje op het maximale van de capaciteit van de luchtfilter??en dat zou dan ten koste van prestaties gaan, of zie ik dat verkeerd??
    point is: die K&N Apollo die gaat tot 250 PK voor gewone motoren en 350 PK voor turbo motoren. Zul je bij die K&N dan niet betere prestaties neerzetten??
    (of in ieder geval bij de green twister niet de volledige prestaties benutten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten