BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Vraagje over front ophanging
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    Vraagje over front ophanging

    door Pete » di dec 27, 2005 12:10 am

    Als ik door een kuil rij of over andere spontane oneffenheid in de weg hoor ik linksvoor een ander geluid dan rechtsvoor. Rechtsvoor klinkt normaal, maar aan de linker zijde klinkt het meer als metaal op metaal. Het klinkt alsof de schokbreker aan de bovenzijde niet goed vast zit waardoor deze tegen het montage punt klapt.
    Heeft iemand een idee hoe ik beter kan onderzoeken wat er aan de hand is?

    Bedankt vast,
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di dec 27, 2005 11:25 pm

    heb ik ook gehad, het subframe zat bij mij los. het kan ook het geluid zijn van je remschoenen in de klauwen.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 27, 2005 11:45 pm

    Opkrikken en wiel er af. Even alles bekijken en "voelen" of alles nog goed vast zit, wellicht is het iets simpels.
    Building >200BHP K-series
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Vraagje over front ophanging

    door Brooklands » wo dec 28, 2005 1:42 am

    Pete schreefColonRechtsvoor klinkt normaal, maar aan de linker zijde klinkt het meer als metaal op metaal.


    Je avatar blijft in alle gevallen vrolijk kijken. :lol: :lol:
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » wo dec 28, 2005 10:16 am

    Bij mij waren de bovenste rubber bussen in de schokdempers bijna versleten. Dat is zelfs een afkeurpunt voor de APK. Als die heel ver versleten zijn, dan komt er staal tegen staal en dan kan ik mij voorstellen dat dat ook zo'n geluid maakt.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do dec 29, 2005 10:15 am

    om het subfame te testen moet de auto wel met de wielen van de grond staan. Op een gewone brug waar de auto aan de wielen omhoog gedaan wordt zul je dat moeilijk merken. Zo ene met vier armen onder het chassis doet de job wel. eens de auto omhoog gekrikt, goed op en neer duwen aan het wiel en je zult het wel zien bewegen.
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » do dec 29, 2005 11:56 am

    Bedankt voor alle tips, ik zal eens op zoek gaan naar een brug en een deskundige... wat me doet denken: Is die combinatie op dit forum aanwezig? Iemand in de buurt van eindhoven met verstand van een F/TF en een brug. Dan kunnen we samen eens kijken hoe de totale staat van de auto is, en wat de punten zijn waar ik in de komende tijd wat aandacht aan moet besteden (TB52 en lucht filter! ;-) ) Naar de lokele MGR dealer lopen kan altijd nog wel, en levert mij weinig insight op... jammer

    Wat mijn avatar betreft Ad, die geeft mijn gevoel van rijden in een TF weer, en die is absoluut onveranderd tot nu toe, "it's a party with a smile on your face" :-)

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do dec 29, 2005 12:02 pm

    Pete schreefColonWat mijn avatar betreft Ad, die geeft mijn gevoel van rijden in een TF weer, en die is absoluut onveranderd tot nu toe.


    Je moet er zeker een goed gevoel bij houden. De kleine dingetjes nu oplossen en als straks de kap weer open gaat, dan volop genieten.
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten