Zeer onregelmatig toerental, ook al is de stepper motor al verschillende keren ge-reset. Hij valt ook regelmatig stil en pas boven de 4000tpm begint ie pas echt te rijden. Starten lukt eveneens niet altijd......
De garagist had één stukje over: een T-stukje, normaal gezien gebruikt om:
The T-piece is used to connect the ECU MAP hose to the fuel pressure regulator valve sending hose
Dus even voorstellen:
standaard: de oude ECU heeft een connector (bij een MPi) om een darmpje op aan te sluiten. Dit darmpje is aangesloten op het inlaatspruitstuk en geeft de ECU meer informatie over het vacuum. De fuel pressure regulator (FPR) is eveneens aangesloten op een vacuum darmpje, eveneens geconnecteert met het inlaatspruitstuk.
hoe het zou moeten (denk ik): de nieuwe ECU heeft zo geen connectie, dus wordt het darmpje door middel van het T-stukje aangesloten op het darmpje 'inlaatspruitstuk-FPR'.
hoe het nu is: het darmpje is niet aangesloten via het T-stukje, maar gewoon dicht gemaakt met een schroefje. De FPR krijgt immers al een vacuum door het andere darmpje, niet ?
Iemand die me tijdens het paasweekend al kan helpen... anders gaat ie terug natuurlijk.



