door Jean » di dec 06, 2005 11:08 am
Het is mogelijk om een Honda type R blok er in te zetten. Dan kom je volgens mij direct op 200 pk.

Andere motoren weet ik eigenlijk niet direct.
Het zwaarder belasten van een motor brengt zal, denk ik, zeker extra slijtage en een groter risico op het in de soep draaien van de motor met zicht mee brengen. Het is alleen de vraag hoeveel extra belasting een bepaalde modificatie met zich mee brengt. Maar hiervoor kan je andere onderdelen, zoals in de eerste link versterkte zuigers, monteren. Een servicebeurt extra in het jaar zal dan waarschijnlijk ook niet slecht zijn. Een en ander zal ook afhankelijk zijn van de rijstijl van de bestuurder.
Als je een turbo of een compressor monteert gebruik je denk ik de auto niet meer dagelijks. Ik weet niet of de auto dan nog lekker loopt om rustig in het verkeer mee te gaan.
MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:
TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.