BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Upgrade remmen « Thread started: May 12th, 2003, 2:02 pm »
  • Bruno V

    Upgrade remmen « Thread started: May 12th, 2003, 2:02 pm Â

    door Bruno V » ma maart 22, 2004 9:50 am

    Iemand ervaring met een brake-upgrade. Er zijn veel types te koop op de klassieke kanalen, schijven met klauwen, en schijven te gebruiken met de bestaande klauwen. Soms wordt alleen over voorrem gesproken, alhoewel ik denk dat als je de voorremmen verandert, je de achterremmen ook dient te wijzigen. Het lijkt me logisch dat je de verhoudingen blijft respecteren tussen voor en achter. Maar het prijsverschil tussen de verschillende aangeboden types is enorm.
    - Kunnen de 16" types ook op mkI vvc 15" velgen (ik dacht van wel, maar ben niet zeker)?
    - Welke zijn prijs-kwaliteit het beste ?
    - Waar het best te bestellen (moss, B&G, MS, orig. MG )?
    - Tips ?

    Heeft er trouwens iemand ervaring met de "green stuff" remblokken van MS of B&G voor de orig. config ?
    Men spreekt van 20 % meer remcapaciteit, en dat voor +/- 130 euro voor voor en achterrem. Een goedkoop alternatief lijkt me.
    Of is dit slecht commercieel geleuter, en moeten we toch voor the real thing gaan , t.t.z. de volledige config, enfin, zie message hierboven dus.

    --------------- Reply Jupilerman ----------------

    Erik heeft Green stuffs
    --------------- Reply Bruno V ----------------

    En Erik, wat zegt dat die green stuffs, en zien de remschijven niet harder af ?

    --------------- Reply Erik B ----------------

    't grote voordeel van de Greenstuff met voor de rest standaard config is het verwijnen van de black stuff.....

    Iets duidelijker:
    - performance wise: niet echt een verbetering... van horen zeggen zouden ze wel een verbetering geven in combinatie met EBC of Roversport remschijven. De winst zou zelfs verrassend zijn.
    - cleaning wise: ONGELOOFLIJK.... de brake dust op de velgen wordt fenomenaal vermindert.... alleen hiervoor al zou je (indien de tijd rijp is) omswitchen van standards naar EBC Greenstufs.

    HTH,


    --------------- Reply Bruno V ----------------

    Hmm, maar wat kosten standaard blokken ? Is er een prijsverschil, want ik zou het echt doen voor eventueel performance-winst. Als ze gewoon even duur zijn, tja, dan kan ik misschien beter green stuffs bestellen.

    --------------- Reply Erik B ----------------

    want ik zou het echt doen voor eventueel performance-winst.



    'k Zou al eerst eens nieuwe vloeistof gebruiken, "t zou wel ne keer kunnen dat dat meer oplevert. 'k Heb het nooit echt begrepen dat je zo een problemen hebt met je remmen. 't Is haast alsof er iets anders fout is.
    De Greenstuff's gaan je in ieder geval niet de winst opleveren die je hoopt.
    --------------- Reply Bruno V ----------------

    T'is niet dat ik echt remproblemen heb, tenzij in extreme omstandigheden. T'is dat ik een gevoel had dit week-end in de tf 160 van "miljaar, dit is andere koek", vandaar dat mijn intresse in upgrade nog wat is aangewakkerd.
    Erik, heb jij een idee van prijzen van blokken orig. en neven-leverancier voor de green stuffs.
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten