door Bruce » vr nov 18, 2005 9:48 am
We waren hier al een beetje over aan het brainstormen in de "gevraagd" sectie,
Copy:
Ik speel ook al een tijdje met het idee om een K&N te plaatsen (eventueel in combinatie met een 52mm TB).
Vraag voor de kenners, moet je na het plaatsen van de K&N ontsteking of iets dergelijks opnieuw afstellen? Bij de TB wel toch?
Op de Dynojet vertelde de goeroe dat de lucht die je aanvoert naar je filter zo koud mogelijk moet zijn. Elke 10 graden verschil is geloof ik 1 % vermogenswinst (toch Sander?).
Iemand (ff vergeten wie) heeft een thermometer in zijn Enigine bay en daar kan het soms wel 70 graden worden. Bij een gemiddelde buitentemperatuur van 20 graden kan het dus al zo’n 5 % schelen tussen het aanzuigen van lucht uit je engine bay of vanuit buiten (in mijn geval bijna 7 pk).
Een hitteschild dat voorkomt dat je hete lucht vanuit de engine bay aanzuigt is dus best een pre.
Ook vraag ik me af of het slim is om een extra ventilator in te bouwen die koele lucht aanvoert als je stil staat of langzaam rijd…
Maar waar zou je die dan het best kunnen plaatsen, in een van de (zij) luchtinlaten, zoals Kasper aangeeft, Of in (een van de, ik meen twee) aanvoerbuizen die de lucht van onder de auto aanvoert..
Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping