BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
auto vs manueel riemspanner
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    auto vs manueel riemspanner

    door Jupilerman » zo nov 13, 2005 1:46 pm

    mbt de cylinderkop: is er een verschil aan de cylinderkop voor motoren uitgerust met een manuele of automatische spanner?

    Als ik een 2e hands kopje wil kopen om te klooien moet ik hier dan rekening mee houden. Ik zie alvast niet dat manuaeel of auto een verschil kan uitmaken,

    alvast bedankt,
    jup
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma nov 14, 2005 8:34 pm

    Hey jupke,

    Correct me if I am wrong, maar de manuele zou voor een meer betrouwbare setup zorgen en laat bij hogere toerentallen de distributieriem minder slaan/bewegen/op-en-neer gaan. De spanning blijft ingesteld staan waar bij een automatisch die constant wordt bijgesteld. Dat constant bijstellen laat enige beweging toe, die groter is bij grotere snelheden van de riem.

    Naar mijn mening is er geen verschil voor de cilinderkop zelf en kan je zelf naar hartelust wisselen.... maar daar ben ik minder zeker van.

    Misschien dat je iets kan uitpluizen uit de partslist (met originele Rover parts) van de RT-Sport 165 kit, die een manuele vereist.

    hth,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma nov 14, 2005 10:34 pm

    wat het verschil manuele - automatische betreft heb ik hetzelfde gehoord uit een andere bron. Zowat alle kapotte riemen waren volgen hen met een automatische spanner gemonteerd.
    Over de tweede helft van je vraag weet ik echter niets.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma nov 14, 2005 11:19 pm

    ErikB schreefColonHey jupke,

    ErikB schreefColonCorrect me if I am wrong

    :wink: kan ik niet, vandaar ook de vraag

    ErikB schreefColonDat constant bijstellen laat enige beweging toe, die groter is bij grotere snelheden van de riem.


    Lijkt me logisch !

    ErikB schreefColonNaar mijn mening is er geen verschil voor de cilinderkop zelf

    Eigenlijk zie ik fysiek niets dat het tegengestelde zou kunnen aantonen.

    ErikB schreefColonMisschien dat je iets kan uitpluizen uit de partslist (met originele Rover parts) van de RT-Sport 165 kit, die een manuele vereist.

    Weet iemand per toeval vanaf wanneer MGR is begonnen met het de automatische spanner. Dan kan ik ff in de EPC checken of er een ander cylkop partn° wordt gebruikt

    thanks,
    david
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten