BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
Bandenspanning
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    Bandenspanning

    door Mans » wo nov 09, 2005 9:39 pm

    Hallo,
    Sinds een paar weken ben ik in het bezit van MG-trophy uit 2002.
    Bevalt me uitstekend maar zit met een paar vraagjes die ik niet op het forum kan vinden.
    1. Voorbanden zijn goodyear eagle f1 195-45-r16, achterbanden goodyear eagle f1 215-40-zr16. Wat is de juiste bandenspanning.
    2. Er is geen reservewiel aanwezig maar een bandenreparatie-set.
    Is het verstandig om zo'n vulmiddel te gebruiken bij een lek of kan ik beter een reservewiel aanschaffen.
    3. Wie weet een goed adres om uit te lijnen/uitbalanceren. Ik woon in de kop van Noord-holland.
    Alvast bedankt voor de antwoorden.
    Gr. Mans
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 09, 2005 9:49 pm

    Hoi,

    Mooie wagen, goede keus !

    1) ik persoonlijk zet ze op 1,9bar vooraan en 2,1 achteraan maar 1,8 en 2,0 zijn mij mijn weten de normale spanning. Het staat in het boekje (ik heb in de map er een los overzicht bij zitten met zulke "handige" waarden).
    2) ik zou een 2e hands reservewiel kopen. Hou er rekening mee dat je een volledige Trophy velg aanschaft omdat je het anders niet past met de voorremmen. Ook niet echt een probleem maar dan zul je indien je lek rijd een achterband naar voor moeten leggen en vervolgens het reservewiel achter (zo doe ik het ook)
    3) Geen idee. Zorg er wel voor dat ze je wagen minimaal 2 uur uit laten zakken alvorens te gaan afstellen. Dit ivm de achteras en het type vering (hydragas) Ook doe je er goed aan eerst de wagen op de juiste hoogte te laten zetten (door de dealer ?) Ga voor de kleinere garage waar je geen nummer bent en die bij voorkeur ervaring heeft/werkzaam is in de (rally) racerij. Daar staat over het algemeen geen ongeschoolde puper met een Golf GTi die enkel jaloers is op je wagen. :wink:
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten