BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Centrale deurvergrendeling mgf 1.6
  • mathijsnijmegen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON wo jul 15, 2015 3:37 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Centrale deurvergrendeling mgf 1.6

    door mathijsnijmegen » za sep 22, 2018 8:27 pm

    Hallo.

    Ik heb een mgf 1.6 de budget versie van de f'jes.
    Ik had van de week het deur paneel van de bestuurders kant er af en zag dat er wel een kabel en stekker aangesloten zit op het slot van de deur. Maar deze werkt helemaal niet. Ik vraag mij af of dit überhaupt in een 1.6 weekend te krijgen is zonder te veel poes pas. Ik heb al elektrische schema's gedownload maar ik krijg er in de auto op de start onderbreker niet echt duidelijk uit of er centrale deurvergrendeling opzit of niet.

    Heeft er iemand tips om nog verder uit te pluizen of het mogelijk is om de centrale deurvergrendeling aan de praat te krijgen?

    Lucas serienummer startonderbreker: ywc106240
    5as 19/01
    52010494E
    5801761

    Alvast bedankt voor het mee denken.

    Gr Mathijs





    Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Centrale deurvergrendeling mgf 1.6

    door Kasper » zo sep 23, 2018 1:10 pm

    aha, dat is een leuke, Als ik het goed begrijp twee vragen:
    -1- Zit er centrale deurvergrendeling met afstandsbediening in een 1.6
    -2- Is er een manier dat als het antwoord op vraag 1 "Nee" is om er dit aftermarket in te bouwen.


    in de oudere Rovers (dé onderdelenbak voor een MGF) had men vroeger wel een centrale deurvergrendeling die met de sleutel op de bestuurdersportier werkte. Het zou mij niet verbazen als dat bij een 1.6 ook zo was en dat MG-Rover, lui zoals ze soms waren, gewoon een afstandsbediening met knoppen leverde omdat de startonderbreker toch moest worden aangestuurd.

    Ik ben er haast zeker van dat als centrale deurvergrendeling er niet op zit, dit erop te maken is. Ik denk dat je daarmee een heel leuk project te pakken zou kunnen hebben!
    Je zult wel met wat electronica en aanpassingen met de T4 te maken krijgen,
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • mathijsnijmegen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON wo jul 15, 2015 3:37 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Centrale deurvergrendeling mgf 1.6

    door mathijsnijmegen » ma sep 24, 2018 10:51 pm

    Bedankt voor de reactie.
    Ik heb wel een afstand bediening die ook werkt alleen werkt het slot niet. Heb ik een versie die centrale deurvergrendeling niet ondersteund?

    Aftermarket is er veel te krijgen, maar ik vind het altijd jammer dat als er iets in zit het niet werkt. Het liefste houd ik het dan orgineel.

    Ik zal zo nu en dan een fotootje posten. Met wat tekst en uitleg. Maar dat gaat niet heel snel. Met een kleine van 4 maanden blijven er nog maar weinig uurtjes over hahaha. Krijg je ook weer wat moois voor terug.

    Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Centrale deurvergrendeling mgf 1.6

    door Kasper » di sep 25, 2018 7:36 pm

    ik zit ook niet aan aftermarket te denken, meer aan origineel, eventueel uit een sloopauto.

    En ja, een kleine van 4 maanden kost veel tijd, maar dat wordt niet veel minder als ze ouder worden. :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Centrale deurvergrendeling mgf 1.6

    door ErikB » wo sep 26, 2018 3:46 pm

    M'n tijd is limited, maar ik herinner me wel een website die documenteerde hoe een TF115 (1.6) te upgraden.
    Een beetje onbeleefd om je zo maar te forwarden, maar hier is toch alvast de link:
    http://www.wolsend.co.uk/mgtf/mglatch.htm
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • mathijsnijmegen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON wo jul 15, 2015 3:37 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Centrale deurvergrendeling mgf 1.6

    door mathijsnijmegen » vr sep 28, 2018 6:43 am

    Kasper schreefColonik zit ook niet aan aftermarket te denken, meer aan origineel, eventueel uit een sloopauto.

    En ja, een kleine van 4 maanden kost veel tijd, maar dat wordt niet veel minder als ze ouder worden. :wink:
    Ja inderdaad dat is een goeie Kasper bedankt voor het mee denken.

    Hahaha bedankt voor deze geruststelling.

    Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
  • mathijsnijmegen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 13
    GeregistreerdCOLON wo jul 15, 2015 3:37 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Centrale deurvergrendeling mgf 1.6

    door mathijsnijmegen » vr sep 28, 2018 6:46 am

    ErikB schreefColonM'n tijd is limited, maar ik herinner me wel een website die documenteerde hoe een TF115 (1.6) te upgraden.
    Een beetje onbeleefd om je zo maar te forwarden, maar hier is toch alvast de link:
    http://www.wolsend.co.uk/mgtf/mglatch.htm
    Hartstikke bedankt Erik. Ik vind het niet erg om te forwarden, het is voor een goed doel. Het is niet zomaar even een stekkertje om steken zie ik wel.

    Nogmaals bedankt.

    Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten