BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
remschakelaar
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    remschakelaar

    door jantje » do mei 25, 2017 3:06 pm

    sinds kort blijven mijn remlichten branden.
    Ik heb de kabels in de koffer ruimte bekeken, en dit is het probleem niet (ze geven geen vals contact of zo)
    Mijn vermoeden is dat de schakelaar aan het rempedaal wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.
    Daar kun je echter verdomde moeilijk bij, en mijn vraag is dan ook, of dit nog al voorgevallen is?
    en, is dit simpel te vervangen?
    Er werden recent nieuwe remblokken geplaatst, maar ik vermoed dat dat er niets mee te maken heeft ??

    ps: mijn F-je is er op de keuring weer eens door geraakt (probleempje met de uitlaat --> CO2 te hoog, maar is uiteindelijk opgelost.) :applaus: Is intussen 19 jaar met ca 200 K op de teller :worship(
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: remschakelaar

    door schrokke » vr mei 26, 2017 9:54 am

    De remlichtschakelaar is een bekend probleem hieromtrent.
    Deze is vrij makkelijk te demonteren.
    Als je de zoek functie gebruikt, vind je er meer info over.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: remschakelaar

    door jantje » vr mei 26, 2017 5:59 pm

    Probleem opgelost
    Na zoeken op dit forum, vastgesteld dat de schakelaar verwijderen niet zo moeilijk is; als je tenminste wat lenig bent...
    Schakelaar uit mekaar gehaald, maar toen stelde ik vast dat dit eigenlijk helemaal niet nodig was geweest :x
    Terug in mekaar zetten was even wat moeilijker.
    Het is een 'negatieve' schakelaar (geeft contact bij het loslaten) en is regelbaar
    Dus even het pinnetje wat hoger getrokken (zodat hij langer 'contactloos' is) en nu functioneert de boel opnieuw. Alles bij elkaar 15 minuutjes werk.
    deze avond maar opnieuw even rijden
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: remschakelaar

    door Kasper » ma mei 29, 2017 6:22 pm

    Er is dus altijd wel een kans dat de storing terug komt, maar een nieuwe schakelaar kost niet zo heel veel. Maar tegen die tijd weet je wat eraan scheelt en kun je "eenvoudig" een nieuwe plaatsen.


    Jong en lenig zijn, maken dit klusje wel een stuk eenvoudiger. :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten