BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Brandstof vlotter probleem
  • Yblokdijk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON di mei 24, 2016 6:22 pm
    WoonplaatsCOLON Hoorn (Noord Holland)

Brandstof vlotter probleem

door Yblokdijk » wo sep 14, 2016 9:57 am

ik heb een probleem met de brandstofvlotter in mn MGF. hij blijft regelmatig hangen op halfvol , ook als de tank volgetankt is. laatst stond ik dus langs de snelweg , had mn auto uitgeleend en die person had hem dus niet afgetankt. gevolg , lege tank op de snelweg , meter gaf halfvol aan.
    ik wil dus de vlotter vervangen , is dit een beetje te doen?
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

Re: Brandstof vlotter probleem

door Fontech » wo sep 14, 2016 12:47 pm

Deze hoeft niet noodzakelijk stuk te zijn ... kan zijn dat hij niet correct gemonteerd zit ( lees ; de pomp in zijn geheel een aantal graden in het rond verdraait )
    Best dit eerst even checken . T-bar en warmte-isolatie van de hoedenplank verwijderen en dan zie je onder de ronde metalen plaat met 4 bouten de pomp zitten .

Makkelijkste is de gehele brandstofpomp te wisselen .... meestal gaat de pomp zelf stuk en dit vooral bij de MK2 versies ( met de platte in plaats van vierkante stekker )
    Mvg.

Fonny / Fontech
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • Yblokdijk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON di mei 24, 2016 6:22 pm
    WoonplaatsCOLON Hoorn (Noord Holland)

door Yblokdijk » do sep 15, 2016 9:35 am

vandeven schreefColonDeze hoeft niet noodzakelijk stuk te zijn ... kan zijn dat hij niet correct gemonteerd zit ( lees ; de pomp in zijn geheel een aantal graden in het rond verdraait )
    Best dit eerst even checken . T-bar en warmte-isolatie van de hoedenplank verwijderen en dan zie je onder de ronde metalen plaat met 4 bouten de pomp zitten .

Makkelijkste is de gehele brandstofpomp te wisselen .... meestal gaat de pomp zelf stuk en dit vooral bij de MK2 versies ( met de platte in plaats van vierkante stekker )
    Mvg.

Fonny / Fontech

thanks! ga ik dat eerst even checkken! maar ik begrijp dus dat de pomp en vlotter 1 geheel zijn? er is dus geen aparte vlotter in de tank gemonteerd?
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » vr sep 16, 2016 3:16 pm

zit idd als 1 geheel gemonteerd in de tank en kan je vrij makkelijk eruit halen .
    ( Let wel op brandgevaar , ook vooral vanwege de benzinedampen )
    Succes .

Fonny / Fontech
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1