MGF loopt weer eens klote.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    MGF loopt weer eens klote.

    door Sander » za apr 03, 2004 5:01 pm

    Mijn F loopt weer eens zoals het niet hoort. Wanneer ik vanuit rustig rijden (2500rpm b.v.) ineens vol gas geef lijkt het erop dat hij teveel brandstof krijgt. Hij trekt dan erg schokkerig weg. Ook ruik is een brandstof lucht en klapt de uitlaat als nooit tevoor. Waneer hij hier eenmaal weer uit is (1..2 sec.) dan gaat het weer goed. Ik kan niet zeggen dat de topsnelheid lager ligt. Accelleratie lijkt iets afgenomen te zijn.

    Heeft iemand een idee wat er nu weer aan de hand is ?

    Een bijkomend (ik denk losstaand) probleem is dat het lijkt alsof er een kanarie in mijn uitlaat zit. Op bepaalde toeren lijkt er iets te trillen in de uitlaat wat op iets hogere toeren een fluitend (sissend) geluid wordt. Ik heb goed geluisterd onder de auto maar het lijkt de uitlaat te zijn. Ik denk zelf dat de flexipipe intern stuk is. Als ik op de uitlaat sla met de motor stil rammelt hier iets in.

    penny for your thoughts.....

    het sissen/fluiten is zoals ik het geobserveerd heb geen lek in de inlaat.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za apr 03, 2004 6:41 pm

    Moeilijk te zeggen. Het schokken KAN veroorzaakt worden door slechte bougiekabels (of natte). Ook de lambda sensor kan de oorzaak zijn van een slechte of schokkerige acceleratie, maar na een paar seconden is het probleem weg zeg je. Moeilijk te zeggen, misschien luchtmassameter ? Slecht werkende brandstofpomp, vuile benzinefilter, en ik kan zo nog even doorgaan. Nu dat ik er aan denk, Erik B , had jij dat probleem ook niet ?
    Sander, wat heb je de laatste tijd veranderd aan je F, misschien is daar de oorzaak van uw probleem te zoeken.
    Vijs de flexipipe even los dan weet je meer ontrent het sissen, of misschien fit hij aan de katalysator (bouten goed aangedraaid en kopervet tussen gesmeerd ?)

    Tja, t'is een beetje vogelpik, allemaal, maar de input is dan ook gering !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » za apr 03, 2004 7:01 pm

    Ik zou zeggen (als leek) zet die standaard uitlaat er weer eens op, en kijk of dat helpt...dan weet je waar het probleem ligt....

    Wel klote hoor..... :(
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za apr 03, 2004 8:28 pm

    Ik heb zojuist de flexipipe er tussenuit gehad. daar zit iets niet goed in (tikt bij het buigen) maar hij is niet lek wel voor 80% zeker de veroorzaker van de sis. Om wat tegendruk te genereren heb ik de kat terug geplaatst de sis is zachter dus voor 95% de sis van de flexipipe. De brandstofpomp heb ik eruit gehad en extra klemmen op de nieuwe slang gezet. Bougies kreeg ik er niet uit (geen goede sleutel) dus kon niet zien of het om 1 slecht lopende cilinder of allemaal gaat..... ook meteen mijn ultieme filter gereinigd :D

    Nieuwe bougies had ik al besteld. Zullen maandag wel komen. De F is niet nat dus de kabels verdenk in niet.
    Lambda, luchtmas, bougies of een defecte sensor denk ik. Zal de dealer weer eens gaan bezoeken als de bougies niet helpen..... :(
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » za apr 03, 2004 9:36 pm

    Sander schreefColonook meteen mijn ultieme filter gereinigd :D



    :lol: :lol: :lol:


    Wel klote uiteindelijk...
    Tsja, idd, dan maar de dealer...het is niet anders....
    Ga je naar een officiële MG dealer?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo apr 04, 2004 1:58 am

    Bougies zijn normaal niet de oorzaak als je het probleem bij acceleratie slechts een paar seconden hebt. Heb je een slechte bougie, draait hij meestal op stationair toerental ook al slecht of op "3 poten"
    Er schiet mij ook nog te binnen dat het de oorzaak, of bij de potentiometer van de gasklep kan liggen( niet zo duur), of zoals al eerder vermeld bij de luchtmassa meter (ja heel duur). Hoe weet je welk van de 2 niet goed functioneert ? Rij met het F'je op de autosnelweg en zak even af naar 80km/u Geef dan in 5 de versnelling "pedal to the metal"-gas. Schokt de wagen dan ? dan heb je geluk, want dan is de potmeter van de gasklep waarschijnlijk de oorzaak van het probleem, zoniet , jammer want dit is duurder en zal de oorzaak mogelijk te zoeken zijn bij luchtmassa meter. De juiste prijzen ken ik niet , maar het kan behoorlijk de pan uit swingen. Weet dat het perfekt mogelijk is dat de problemen zich slechts af en toe voordoen; de ene keer kan het perfect functioneren en de andere keer dan weer niet, vandaar dat de meeste garagisten niet goed weten naar wat ze moeten zoeken, omdat op het moment dat ze zoeken het probleem zich meestal niet voordoet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » zo apr 04, 2004 10:33 am

    Ze lezen de auto uit toch?
    Sluiten ze 'm aan op de computer ofzo?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo apr 04, 2004 11:35 am

    Ze kunnen de fout maar uitlezen als het probleem zich voordoet.
    Computer in wagen dus en karren maar.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo apr 04, 2004 1:07 pm

    Bruno schreefColon Rij met het F'je op de autosnelweg en zak even af naar 80km/u Geef dan in 5 de versnelling "pedal to the metal"-gas.


    Dit is EXACT het probleem wat ik heb. Alleen erg onwaarschijnlijk omdat ik een maand of 3 de TTB heb met dus een nieuwe potmeter :S

    Zal iig eens de potmeter van het oude huis terug monteren just to make sure.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo apr 04, 2004 1:11 pm

    Ik denk dat je het probleem hebt gevonden dan. Inderdaad, plaats de oude potmeter maar terug, wedden ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo apr 04, 2004 1:26 pm

    Bruno schreefColonIk denk dat je het probleem hebt gevonden dan.


    Technisch gezien zou JIJ het probleem dan gevonden hebben. Over een internet vebinding notabene...

    Ik ben benieuwd. Ik hoop vanavond nog een gaatje te vinden.

    post het resultaat ASAP.

    iig thnx 4 the info
    Building >200BHP K-series
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo apr 04, 2004 1:27 pm

    Johan V schreefColon
    Sander schreefColonook meteen mijn ultieme filter gereinigd :D



    :lol: :lol: :lol:


    Ik heb om de vrede op het board te bewaren K&N olie gebruikt op mijn Green filter :lol: :lol: :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo apr 04, 2004 1:32 pm

    Sander schreefColonIk heb om de vrede op het board te bewaren K&N olie gebruikt op mijn Green filter :lol: :lol: :lol:


    Ik ben er echt van aangedaan, het pakt me ! snik snik ! :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo apr 04, 2004 3:53 pm

    Wel helaas.. Ik heb de potmeter verwisseld maar het is nog steeds niks. Het stationnair toerental is ook verhoogd sinds de problemen en met de oude potmeter geen verschil. Ik heb ook de potmeter van de rover 25 van moeders erin gehad. Eerst leek het sterk verbeterd (950rpm stationair en weinig schokken) maar later kwamen de problemen weer terug.

    Zal eens navragen of de luchmassameter ook 1:1 overgezet kan worden....
    Building >200BHP K-series
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo apr 04, 2004 11:12 pm

    Ik ben gematigd positief. Ik heb (volgens mij) de lucht massa meter eruit gesloopt. Ik dacht dat dat altijd een metalen draadje was maar niet in de F volgens mij...

    Dat ding was super smerig dus heb ik hem schoon gepoetst. Na de wagen gestart te hebben liep deze 2000rpm stationair. Potmeter vergeten aan te sluiten :oops:

    Na dit verholpen te hebben liep de auto weer zoals voorheen klote. Toch de boel maar dicht geschroeft en met de F gaan rijden. Na een kilometertje liep ie weer als een trein :S Stationair toerental weer 850..900 rpm en schokken weg. Enkel voel ik nog de schokken in de overbrenging maar niet meer dat hij weg valt en sputtert bij abrubt gas geven.

    Ik kan niet verklaren waarom de F niet meteen weer goed liep vandaar dat ik gematigd positief ben. Er gebeurt vanalles in een ECU dus zal er maar niet te lang over piekkeren en hopen dat hij blijft rijden zoals hij nu gaat......


    kiekjes:
    http://mikey.myphotos.cc/gallery/Unstable-Idle-bad-throttle-response
    Bijschrifen zijn in het engels omdat buitenlandse vrienden zich in mijn F gaan interesseeren (Dieter b.v. :))
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten