BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Veel mensen met beide accupolen onbeschermd.
  • ArthurMG
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 134
    GeregistreerdCOLON za jul 25, 2015 7:54 pm
    WoonplaatsCOLON Numansdorp

    Veel mensen met beide accupolen onbeschermd.

    door ArthurMG » di aug 02, 2016 6:08 pm

    Wat mij opvalt als ik bij anderen in de MG(T)F kijk is dat men vaak beide accupolen onbeschermd heeft.
    Ik heb zelf een siliconen rubberen dop/kap over de plus van de polen geplaatst, ik ben een 2e aan het modificeren om over de min te plaatsen.
    Is het gewoon om de accupolen zo onbeschermd te laten of heeft men er gewoon geen erg in dat dit wel eens een uitdaging kan veroorzaken? [/i][/i]
    Of hij herrie maakt of muis stil is, Engelse auto's worden altijd bekeken.
    Zal wel door de klasse komen.
    Rover 75 2.5 sterling my'00 full option

    MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey verkocht

    MGF 1,8 VVC my"96. BRG. No. 021 from 100 first delivered in Holland, registered in MGF reg.
    Milltek sport exhaust, K&N filter, fresh air induct, 52 mm alu throttlebody, 150,9 pk geijkt . verkocht
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Veel mensen met beide accupolen onbeschermd.

    door Kasper » di aug 02, 2016 8:37 pm

    Vandaag werd ik ermee geconfronteerd dat de TF met een behoorlijk platte accu stond en niet wilde starten. Dus maar even van accu gewisseld, het is triest maar met dit weer is een TF met hardtop toch prettiger dan een open F........
    [moppermodus]Takke regen[/moppermodus] :wink:

    En inderdaad geen doppen op de accu polen van de F en wel op de TF. Dat is dan wel een meer moderne accu maar vroeger hadden we dat gewoonweg niet en eerlijk gezegd ik heb ze nog niet gemist.

    Maar wellicht is het nuttig op de plus, er kan iets op vallen of zo, Op de min heeft het m.i. Alleen een visueel toegevoegde waarde.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Veel mensen met beide accupolen onbeschermd.

    door amnon » wo aug 03, 2016 1:16 pm

    Oh jee, ik geloof dat ik de oorzaak ben van deze post Arthur :)
    Maar nog niet gemist dus.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Veel mensen met beide accupolen onbeschermd.

    door ErikB » wo aug 03, 2016 4:40 pm

    I denk dat de oorspronkelijk accu een wit/doorschijnend flapje had boven de positieve pool.
    Mijn batterij is twee jaar geleden door de garage vervangen (I know) en de kapjes heb ik niet meegekregen.
    De negatieve pool afschermen is een beetje OTT, aangezien je dan elk ongelakt metalen deel moet beschermen. Of zie ik het verkeerd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Veel mensen met beide accupolen onbeschermd.

    door Kasper » wo aug 03, 2016 6:42 pm

    Het voordeel van geen dop op de + pool is dat je onmiddelijk ziet dat er iets niet goed is, de witte aanslag is dan tenminste zichtbaar.

    overigens wat kan er tegen de pool aanstoten? De voorklep zit toch dicht?, je mag niet zomaar dingen daar rond laten slingeren.... Da's gevaarlijk.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • ArthurMG
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 134
    GeregistreerdCOLON za jul 25, 2015 7:54 pm
    WoonplaatsCOLON Numansdorp

    Re: Veel mensen met beide accupolen onbeschermd.

    door ArthurMG » wo aug 03, 2016 7:38 pm

    @Amnon, Je bent slechts een van de velen thumbsup , maar ik vindt het geen kwaad kunnen om anderen te waarschuwen voor een mogelijk gevaar.
    Als je bij toeval iets wil doen met een metalen voorwerp voor in de auto en je legt het per ongeluk even onbedachtzaam neer op de plus en je raakt gelijk of de min of metaal van de auto heb je kans dat dit metalen voorwerp een eind gaat vliegen in een onbekende richting met een rotklap.
    Velen komen misschien niet veel in het vooronder van de auto, daarom juist.
    @ Kasper (al geloof ik niet dat deze tip voor jou benodigd is)Die witte aanslag/bloemkool kan je voorkomen door voor je je accu aansluit deze polen schoon te maken en dan voor de klemmen er op gaan even wat zuurvrije vaseline er op te smeren.
    Gelijk even de boutjes van de accuklemmen en de borging van de accu inspuiten (WD 40 of zo iets) en je kan in de toekomst zonder problemen je accu wisselen.
    Of hij herrie maakt of muis stil is, Engelse auto's worden altijd bekeken.
    Zal wel door de klasse komen.
    Rover 75 2.5 sterling my'00 full option

    MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey verkocht

    MGF 1,8 VVC my"96. BRG. No. 021 from 100 first delivered in Holland, registered in MGF reg.
    Milltek sport exhaust, K&N filter, fresh air induct, 52 mm alu throttlebody, 150,9 pk geijkt . verkocht
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten