De laatste paar keer dat ik startte duurde het een klein ogenblik tussen het omdraaien van de sleutel en het moment dat de startmotor ging draaien, maar verder startte de auto prima.
Nu gebeurt er niets meer. Als ik de sleutel naar de start stand draai gebeurt er niets, zelfs geen tik van het startrelais.
Het alarmlichtje is UIT, maar de overige waarschuwingslichtjes doen het normaal en de accu heb ik voor de zekerheid opgeladen. Ook het alarmlichtje reageert normaal na het afsluiten van de auto (eerst snel, dan langzaam knipperen)
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- het alarm met de afstandsbediening en met de sleutel in het slot OP en AF gezet
- de startonderbreker (immobilizer) ingedrukt (maar deze was NIET uitgesprongen)
Ik heb al gezocht op het forum, maar nog niet echt gevonden wat ik zocht. Vooral de "vertraging" tussen het draaien aan de contactsleutel en het daadwerkelijk beginnen te draaien van de startmotor vind ik vreemd.
Mogelijke oorzaken

- defect start relais ?
- toch iets met het alarm of de immobilizer ?
Graag hulp en bij voorbaat dank.




