banden V profiel of niet
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    banden V profiel of niet

    door brusten » do maart 24, 2016 12:20 am

    Hey mannen enkele jaren terug kwam ik hier voor het eerst op het forum als leek ivm de mg. De f en tf verschillen toch wat en al zeker ivm de ophanging. Toen ik een bandenkeuze moest maken hoorde ik alleen maar "V profiel " en niets anders
    Deze trend lijkt me een beetje voorbij want de banden die ik bekijk die sommigen vermelden hebben al helemaal geen V profiel meer. Zijn de V profiel banden zoals de Toyo proxes T1r bv dan wat achterhaald tov van de banden die nog maar paar jaar op de markt zijn?. Ik weet dat bandenkeuze afhangt van verschillende factoren maar toch hoor ik graag jullie mening ivm de wat oudere banden tov de nieuw ontwikkelde als je al ervaringen hebt, graag jullie mening, grt danny
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: banden V profiel of niet

    door Kasper » do maart 24, 2016 12:40 am

    Deels zit dit in de unidirectionele band, zeg maar de band die een kant op mag draaien. De F had dat nodig en de bandenleveranciers konden daar een mooi product van maken.

    Ik heb jarenlang Michelin sport banden gehad, unidirectioneel en met een v-profiel. Totdat: de Mk3 versie kwam, misschien wel beter maar een afzichtelijk profiel. Ik heb voor dumpen gekozen en heb weer een v-profiel: Yokohama.

    Of ik ander profiel wil........ Weet niet waarom, maar ik denk het niet.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: banden V profiel of niet

    door ErikB » do maart 24, 2016 10:32 am

    Ik loop hier ook al even rond en de trend die ik zie is: veel meer banden scoren goed op een MGF/TF.
    Als je rond de eeuwwisseling nog echt op zoek moest naar een band met stevige wangen/zijkanten, dan is dit vandaag veel makkelijker. Door het toegenomen gewicht en performantie van nieuwe auto's, en waarschijnlijk ook door de evolutie in de bandenwereld. (IMHO)
    Het unidirectionele karakter van de band, dikwijls in combo met dat V-profiel zorgde er meer voor dat de F/TF goed spoorde, minder zocht of dwaalde en zo dus een zekere mate van stevig en veilig gevoel gaf. Opnieuw zal de evolutie in de bandenwereld er voor zorgen dat we vandaag dat effect evengoed met een andere band kunnen hebben.

    De overstap van Bridgestone Potenza S-02 PP (V-profiel) naar S-03 PP (nog steeds unidir. maar geen V-profiel) vele jaren geleden voelde nog verkeerd. Of althans geen verbetering. Misschien moet ik nog een een recentere Bridgestone Potenza PP ervaren.
    (er kan evengoed een andere reden zijn geweest waarom de S-03 als minder werd beschouwd)

    my 2 cents
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: banden V profiel of niet

    door Kasper » do maart 24, 2016 10:51 am

    even een reminder:
    Toyo heeft een tijd terug de productiefaciliteiten naar Maleisië verplaatst, dat had een behoorlijk effect op de kwaliteit van de banden, niet per definitie slechter of beter maar zeker zo dat je banden uit de oude en nieuwe fabriek niet moest mixen. Een reden waarom velen afscheid van de unidirectionele V-groef Toyo hebben genomen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » do maart 24, 2016 10:55 am

    Ik vind de Toyo's nog altijd een van de betere en ook mooie V profiel banden, ik had zelf nog nooit de Maleisische versie, zijn ze niet zo goed dan Kasper?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: banden V profiel of niet

    door ErikB » do maart 24, 2016 10:57 am

    same here ..... 'k wil het risico niet lopen om bij bestelling een band van het "verkeerde land" te krijgen.

    Wel ooit de gok gedaan om de GoodYear Eagle S03 rondom te gebruiken op de F, en die waren niet verkeerd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: banden V profiel of niet

    door Mr. Dj M. » do maart 24, 2016 1:26 pm

    Precies, het risico banden te krijgen met de nieuwe samenstelling (vlak voor de verplaatsing naar Maleisïe kregen ze deze samenstelling al) wil je niet. Daar komt dan nog bij dat niet alleen ik heb ervaren dat het onbalans in de banden zelf van Toyo behoorlijk groot is geworden over de jaren heen. De Pirelli's rijden wat dat betreft ook een stuk rustiger, want het grote onbalans van de banden is kennelijk telkens niet helemaal met gewichten op te lossen geweest.

    Het V profiel vind ik nog steeds het mooiste, maar deze banden zijn allemaal een stuk ouder qua ontwerp en je merkt gewoon dat ze zijn ingehaald door de nieuwe ontwerpen.
    Afbeelding
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » do maart 24, 2016 10:27 pm

    Hey mannen heeft al iemand met de Falken ZIEX ZE-914 of de nieuwe uniroyal rainsport 3 gereden?
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    banden V profiel of niet

    door Tommie » vr maart 25, 2016 10:24 am

    Op de TF staan nu vooraan falken ziex 912 banden. Maar omdat er achteraan andere banden zijn gemonteerd kan ik je geen goede referentie geven. Dat is trouwens ook de reden dat ik pirelli ga proberen op de TF. Ik vond niet onmiddellijk falken ziex 912 in de maten achteraan.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » vr maart 25, 2016 10:22 pm

    Ik denk dat ik voor de Falken ZIEX ZE-914 Ecorun banden ga zijn deze bij iemand bekend?grt
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: banden V profiel of niet

    door Bruno » za maart 26, 2016 11:03 am

    Inderdaad Falken, zijn IMO B-merk banden...simpel !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » za maart 26, 2016 12:27 pm

    Ja kan best zijn Bruno heb er al verschillende tests op na gelezen zowel Frans Duits als Engelse en scoren zeer goed zelfs beter dan de yokohama s drive
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » za maart 26, 2016 1:49 pm

    'k heb er ook goed content op gereden, B merk of niet...

    Send from my fancy shmancy Xiaomi
    De nachtspotter!
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » za maart 26, 2016 5:22 pm

    Alle A merk banden en alle b merk banden. Zijn b merk banden slechter dan A merk banden?ik denk het niet als je ziet welke er onder de b reeks staan.Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: banden V profiel of niet

    door Kasper » za maart 26, 2016 5:28 pm

    Bruno schreefColonInderdaad Falken, zijn IMO B-merk banden...simpel !

    Ik zou dat in eerste instantie ook zeggen, ware hetniet dat ik ooiteens een setje Hankooks op een andere auto legde en er volledig van onder de indruk was. Blijkt dat dat "B" merk inmiddels standaard op een aantal types Mercedes gelegd wordt in Nederland. Marktwaarden verschuiven.

    Ik vond (en vind nog steeds) Samsung ook maar een "B" merk, vijf jaar terug had niemand zich daaraan gestoord. Moet je nu eens zien.

    Geen idee hoe de Falkens in praktijk zijn. Eerst horen van iemand wiens rijstijl ik beter ken. Dan weet ik of de volgende banden een ander merk worden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten