BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Lederen middensteun
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

Lederen middensteun

door Missedisland » vr jan 15, 2016 9:18 am

Hoi allen,

Afgelopen zondag op de MG onderdelenbeurs een mooie zwart lederen arm/midden-steun op de kop getikt, ter vervanging van het kunststof onderdeel.

Ik vroeg me alleen achteraf af; waar deze origineel vandaan komen. Het zat niet in het 'lederpakket' (stoelen) van mijn mk1 auto, ook niet standaard in de mk2 modellen voor zover ik weet. Weet iemand of deze als optie in een speciale editie van de MGF / TF kwamen oid?

Bedankt en groet,
    Tim

Afbeelding
    MGF 1999 Tahiti Blue.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

Re: Lederen middensteun

door ttdesign6 » vr jan 15, 2016 10:13 am

Het was geen speciale optie, zat wel in de MGF MK2 en de TF :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jan 15, 2016 11:37 am

De 'bekerhouders' zijn ook opmerkelijk dieper. Is het niet ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » vr jan 15, 2016 12:15 pm

Is niet echt duidelijk .
    Ik geloof dat de eerste mk2 versies , indien de wagen geen lederen interieur had , ook wel eens uitgevoerd werden in een versie met een zachtere versie welke gevuld was met een soort pu-schuim voor een verend / absorberend effect .
    Heb hier ook nog een sloop TF 160pk met half leder en stof interieur staan van september 2005 en die heeft ook zo eentje erin zitten en geen echt lederen ...

De hard plastic exemplaren in de mk1 hadden geen bekerhouders , die van de latere versies zijn idd dieper uitgevoerd zodat je ook 2 bekers of blikjes erin kan plaatsen ..... Als ie "open" ligt :devil-(
    Grt.

Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jan 15, 2016 12:55 pm

Wel met mk1 bekerhouder bedoel ik een randje van enkele milimeters hoog die een hint geeft waar je je beker zou kunnen zetten. De term bekerhouder is idd erover.

Heeft de afbraak TF160 een volledig stoffen interieur ? En kwam ie daar standaard mee uit de fabriek gerold ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81

door Missedisland » vr jan 15, 2016 2:10 pm

Klopt inderdaad, de lederen heeft diepere bekerhouders dan het kunststof exemplaar, hoewel ik er in een scherpe bocht geen milkshake in zou durven laten staan ;)
    Voor zover ik weet heeft de Trophy standaard geen lederen armsteun, en dat is een mk2 interieur. Vandaar dat ik me afvroeg in welke versie deze standaard geleverd zaten.
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » vr jan 15, 2016 3:06 pm

@Erik ,

dit is een soort van halfleder interieur . zetel achterkant en de zijpanden zijn in het leder enkel de zitting en het deel waar je rug tegenaankomt is in een stof .
    Is wel iets specialer dan standaard stof , er zitten namelijk allemaal "nopjes" op waardoor je stabiel zit en niet van hot naar her schuift .
    Is een mooie combinatie . Tommie vond het ook wel iets hebben maar ja , die heeft dan ook een interieurfobie , hihi :lol: :lol:

Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jan 15, 2016 4:30 pm

Ah OK ..... ik dacht al: TF160 en volledig stof: dat kan niet origineel zijn.

't Zou niet de eerste auto zijn die voor afbraak wordt aangeboden en waar alle valuable spullen reeds geswapped zijn voor goedkopere alternatieven.

Dank je wel om het te bevestigen (en de acurate beschrijving :lol: )
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » vr jan 15, 2016 6:53 pm

Mijn TF van 2006 heeft ook half leer/gewoon stof en een niet-lederen armsteun. Hoog tijd om te wisselen dus.

MG TF 135

Flying Dutchman
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81

door Missedisland » vr jan 15, 2016 7:40 pm

ttdesign6 schreefColonMijn TF van 2006 heeft ook half leer/gewoon stof en een niet-lederen armsteun. Hoog tijd om te wisselen dus.

Kan het je zeker aanraden, maakt het interieur mooi af. Ik volgde die dingen al een tijdje op eBay, maar dan weet je natuurlijk nooit wat je krijgt. Zag het afgelopen zondag in de groene F op de beurs in Houten en vond het erg tof uitzien, toen heb ik zelf ook maar één gekocht. :)

Afbeelding
    MGF 1999 Tahiti Blue.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » za jan 16, 2016 3:31 pm

Ik heb het in al mijn TF's en het geeft de auto inderdaad ook veel meer.

MG TF 135

Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1