BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Auto invoeren
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Auto invoeren

    door brusten » za dec 19, 2015 12:18 am

    Een auto invoeren uit een ander Europees land zou geen problemen mogen opleveren en toch is het elke dag miserie op de keuring. Geen gelijkvormigheidsattest geen keuring. België is in het verleden al veroordeeld daarvoor en toch blijven de keuringen & DIV doen ofdat hun neus bloed. Iemand anders hier enige ervaring mee.
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Auto invoeren

    door Tommie » za dec 19, 2015 9:43 am

    "Normaal" mits de nodige papieren zou dat geen probleem mogen zijn. Ik dacht wel dat je een specifiek formulier nodig had op een wagen te importeren.

    Ik heb het ook al een paar keer overwogen.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Auto invoeren

    door gille » za dec 19, 2015 12:26 pm

    brusten schreefColonEen auto invoeren uit een ander Europees land zou geen problemen mogen opleveren en toch is het elke dag miserie op de keuring. Geen gelijkvormigheidsattest geen keuring. België is in het verleden al veroordeeld daarvoor en toch blijven de keuringen & DIV doen ofdat hun neus bloed. Iemand anders hier enige ervaring mee.


    helemaal mijn deel...
    je kan elke wagen ZONDER gelijkvormigheidsattest invoeren en naderhand ook laten keuren indien er maar een E nummer op het kenplaatje zit, indien dit er niet opzit: kom je toe met het Europees gelijkvormigheid attest ,
    als deze er ook niet bij is dan moet je voor een homologatie keuring gaan, of...
    zoals ondergetekende zeer vindingrijk zijn.( veel probs met de engelse trophy)

    ps.. invoeren kan je alles, heb je enkel het buitenlandse inschrijvingsboekje nodig en 'n verkoopsfaktuur.

    wat er ook veranderd is: sinds kort betaal je wegen tax vanaf de dag dat je de wagen invoert niet vanaf de dag dat ie echt gekeurd is en dus op de baan mag.. ik hier laatst een wagen ingevoerd om rustig aan te werken deze winter, en nu al de wegen tax mogen ontvangen.
    Laatst bijgewerkt door 1 op gille, in totaal 0 keer bewerkt.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Auto invoeren

    door brusten » za dec 19, 2015 12:31 pm

    Gille waar moet dit plaatje zich bevinden in de auto? Of moet de E voor het chassisnr staan?Is de jouwe ondertussen al ok voor de weg
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Auto invoeren

    door gille » za dec 19, 2015 2:25 pm

    het nummer staat op hetzelfde plaatje als het chassisnr. er net boven, op de eerste rij.
    te zien hier op de duitse website.
    http://www.mgfcar.de/vin/mgfcolours.htm
    de mijne staat nog niet helemaal ok maar ik verwacht dat dit jaar nog in-orde te hebben. :roll:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » za dec 19, 2015 3:36 pm

    En als ge geen verkoopfactuur hebt omdat ge uw eigen wagen invoert na emigratie? Ik heb nog wel een factuur uit 2010 toen ik de wagen kocht maar de mijne moet ook nog wit-rode nummerplaten krijgen :)

    Send from my fancy shmancy Xiaomi
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Auto invoeren

    door gille » do dec 24, 2015 3:45 pm

    Factuur hoeft niet,
    gewoon een getekende verkoopovereenkomst is voldoende..
    en wie er precies tekent.....(use some imagination)
    maar ik denk dan dat je niets nodig hebt omdat de wagen reeds op jou naam ingeschreven staat.
    en moesten ze moeilijk doen verkoop de wagen dan zogezegd aan je vrouw, buurvrouw of vriendin.
    die reeds in belgenland woont.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Auto invoeren

    door ErikB » zo jan 03, 2016 12:21 pm

    Ook absurd dat er er nu vanaf dag 1 wegenbelasting moet betaald worden.... al zijn misschien niet alle parameters bekend om dit te berekenen.
    Enkele jaren geleden heeft de FOD mewel eens gecontacteerd dat ik voor de BRG MGF wegenbelasting moest betalen (toen nog federaal), waarop ik moest antwoorden dat ie nog niet op de weg kwam. Na lang zoeken en absurde voorstellen was er de oplossing om officieel te stellen dat de auto nog niet op de weg kwam ..... een emailtje daarvoor was voldoende.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten