brusten schreefColonEen auto invoeren uit een ander Europees land zou geen problemen mogen opleveren en toch is het elke dag miserie op de keuring. Geen gelijkvormigheidsattest geen keuring. België is in het verleden al veroordeeld daarvoor en toch blijven de keuringen & DIV doen ofdat hun neus bloed. Iemand anders hier enige ervaring mee.
helemaal mijn deel...
je kan elke wagen ZONDER gelijkvormigheidsattest invoeren en naderhand ook laten keuren indien er maar een E nummer op het kenplaatje zit, indien dit er niet opzit: kom je toe met het Europees gelijkvormigheid attest ,
als deze er ook niet bij is dan moet je voor een homologatie keuring gaan, of...
zoals ondergetekende zeer vindingrijk zijn.( veel probs met de engelse trophy)
ps.. invoeren kan je alles, heb je enkel het buitenlandse inschrijvingsboekje nodig en 'n verkoopsfaktuur.
wat er ook veranderd is: sinds kort betaal je wegen tax vanaf de dag dat je de wagen invoert niet vanaf de dag dat ie echt gekeurd is en dus op de baan mag.. ik hier laatst een wagen ingevoerd om rustig aan te werken deze winter, en nu al de wegen tax mogen ontvangen.