Weer een beetje voort doen
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Weer een beetje voort doen

    door brusten » wo dec 09, 2015 9:50 pm

    Hey mannen het is weeral bijna winter en dus wil ik nog enkele kleine problemen graag de komende tijd aanpakken. De f rijd weer goed na het plaatsen van relatief nieuwere veerbol ( cross my thumbs) dus de auto die ik ging kopen om de f weg te doen komt er niet. De kleine dingen zijn vooral geluidjes die soms storend werken tijdens het rijden en dan vooral vanuit de cabine. Hebben jullie daar ook ervaring mee en wat was het en hoe loste je het op. Laat maar weten, grt danny IMG]http://i66.tinypic.com/j6n2tl.jpg[/IMG]
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Weer een beetje voort doen

    door Mr. Dj M. » wo dec 09, 2015 10:09 pm

    Afbeelding
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Weer een beetje voort doen

    door Mr. Dj M. » wo dec 09, 2015 10:10 pm

    Aan wat voor geluidjes moeten wij denken?
    Afbeelding
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Weer een beetje voort doen

    door brusten » wo dec 09, 2015 10:25 pm

    Hey Dj piepjes kaakjes in het interieur niets ernstig maar op Den duur luister je daarnaar maar vanwaar kan het komen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Weer een beetje voort doen

    door Kasper » wo dec 09, 2015 11:14 pm

    Druk het binnenwandel van de deuren eens aan, met name hoog op het paneel, net onder de ruit aan da achterzijde (bij de B stijl, als we die een zouden hebben)

    De T-bar is ook een van je verdachten, met name aan de deurzijde.

    Veelals is het wat speling tussen de drukkers en het paneel. Wat zou je kunnen doen: ik denk een nieuwe montage set plaatsen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Weer een beetje voort doen

    door ErikB » do dec 10, 2015 11:00 am

    Ik verdenk vooral plastieks die bewegen ten opzichte van elkaar ... het kan me ook storen.
    Ook als je iets uit elkaar haalt, het mooi poetst en er bij het monteren op let alles weer goed vast te zetten, merk ik dat het geheel niet stiller is geworden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Weer een beetje voort doen

    door brusten » do dec 10, 2015 11:10 am

    Hey Kasper, Erik zolang de baan niet te slecht is valt het nog mee maar o wee als je op slecht wegdek rijd en in ons land moet je daarvoor niet ver zoeken. Kasper misschien moet ik maar doen zoals je zei en alles met nieuw monteren met nieuwe spelden. Ja Erik het kan zeer storend werken en ben blij dat ik dus niet de enige ben die hiervan een beetje gek word.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Weer een beetje voort doen

    door Kasper » do dec 10, 2015 1:39 pm

    brusten schreefColonHey Kasper, Erik zolang de baan niet te slecht is valt het nog mee maar o wee als je op slecht wegdek rijd en in ons land moet je daarvoor niet ver zoeken. Kasper misschien moet ik maar doen zoals je zei en alles met nieuw monteren met nieuwe spelden. Ja Erik het kan zeer storend werken en ben blij dat ik dus niet de enige ben die hiervan een beetje gek word.


    Meest effectieve oplossing is om een luidere uitlaat en een open luchtfilter te monteren, die komen gewoon boven de ongewenste geluiden uit :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Weer een beetje voort doen

    door brusten » do dec 10, 2015 2:01 pm

    Hahahahaha Kasper ja 30jaar geleden was dit de oplossing maar nu als het een klein beetje te luid gaat heb je vlug die jongens in het blauw bij je, ik spreek uit ervaring :lol:
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: Weer een beetje voort doen

    door Fontech » do dec 10, 2015 4:20 pm

    Demonteer even een deurpaneel en maak dan een ritje met de wagen ......
    Indien je rammeltje weg is , weet je gelijk waar het euvel zit
    Hoor je nu plots veel meer her en der , dan heb je nog wat werk voor de boeg .... :? .....
    Een voor een opsporen en wegwerken is het motto

    Heb zo zelf in 1 van de abingdons een geluidje alsof er een boutje aan een draadje ergens hangt te wiebelen .
    Nog steeds niet gevonden :-{{
    Begin te vermoeden dat het zich ergens in de holle ruimtes tussen de verschillende bodypanelen bevindt ....
    groet.

    Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Weer een beetje voort doen

    door brusten » do dec 10, 2015 4:49 pm

    Hey Fonny thx zal dit ook proberen :)
  • Avatar gebruiker
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

    Re: Weer een beetje voort doen

    door Missedisland » vr dec 11, 2015 11:17 am

    Ik zou inderdaad ook even alle clipjes en boutjes in het interieur nalopen of alles nog goed op z'n plek zit. Maar het blijft sowieso een lawaaierige cabine. Ik verbaas me elke keer weer als ik in een moderne sedan zit hoe stil het in de cabine is, en je elkaar ook echt kunt verstaan op de snelweg :) Maar ik vind dat ook wel de charme van de F; als je er in zit ben je echt bezig met autorijden, je hoort, voelt en ruikt de auto. :)
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: Weer een beetje voort doen

    door Fontech » vr dec 11, 2015 12:33 pm

    Zolang dat " ruiken " nog binnen de perken valt ..... thumbsup
    De MG is ook niet echt op de wereld gezet voor de autosnelweg , hij behapt de tussendoorweggetjes met meer liefde , natuurlijk vooral bij een stralend zonnetje :applaus:

    Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Weer een beetje voort doen

    door Kasper » vr dec 11, 2015 1:56 pm

    vandeven schreefColon...
    De MG is ook niet echt op de wereld gezet voor de autosnelweg....

    Vind je?

    Ja een F of TF is inderdaad niet echt stil, ook met de hardtop op niet, Open gebruik ik oordoppen op de autobaan. Maarrrr ik ervaar, beide als echte snelweg machines.

    Met de F regelmatig in Duitsland langere tijd met in Nederland hoogst illegale snelheden doorkruist, met veel plezier.
    De TF wordt dagelijks gebruikt met meestal ook (lange) stukken snelweg, totaal geen probleem.

    Van een halve dag in een MG op snelheid op de autobaan wordt je wel een beetje moe...... :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Re: Weer een beetje voort doen

    door Janmgf » vr dec 11, 2015 2:12 pm

    Ik heb twee belangrijke verbeteringen gevonden;
    - Spuit de rubbers van de kap (die aansluiten op de zijruiten) in met siliconen spray. Dat scheelt heel wat "gekraak".
    - Plak achterop de zetels op de plaats waar ze de T-bar raken vilten plakkers (die ze ook b.v. onder stoelpoten plakken). Dit helpt uiteraard alleen als je met de zetels in de achterste stand rijdt.
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten