Al een tijd stoorde ik me ook aan de scheurtjes die zch in de dashboard cowl bevonden.
En de achterkant die los was gebroken (bekend probleem las ik overal op het forum)
De oplossing is nabij met alcantara (imitatie, gekocht op de Albert Cuyp markt amsterdam) een bus spraylijm en 2 aluminium stripjes.
Het koste mij denk 2 uurtjes om het voor elkaar te krijgen, als eerste de cowl gedemonteerd,
vervolgens ontvet met ammoniak en de lap alcantara uitgeknipt, ruim op maat om de cowl heen.
cowl inspuiten met lijm en de lap alcantara inspuiten, vervolgens in het midden erop leggen en naar de kanten uitrekken, als er een rimpeltje komt even lostrekken en opnieuw spannen (de lijm droogt snel maar niet zo snel)
Toen 5 minuutjes laten liggen en vervolgens heb ik de stof om de binnenkant gelijmd, inspuiten binnenkant en eromheen trekken, de stof is een beetje rekbaar dus je ziet geen vouwen in de kantjes.
als laatste heb ik 2 velcro strips van 5 cm breed en 8cm lang gebruikt voor de bevestiging waar de achterkant is losgebroken van het dashboard.
De ene kant heb ik met polyester plamuur aan de binnenzijde van de cowl vastgezet de andere zijde een gaatje ingeprikt en de hele strip heb ik halverwege omgevouwen zodat het deel met het gaatje ongeveer plat op het dashboard komt te liggen. Met een schroef heb ik deze strips op het dashboard vastgeschroeft, (origineel komen de schroeven vanaf onder door het dashboard heen)
Daarrna de rest weer vastzetten.
Resultaat een cowl die als een huis vastzit en ook niet meer kraakt.
Hieronder wat foto's, helaas ben ik in mijn enthousiasme vergeten om foto's te maken van het vastzetten met de velcro strips op het dashboard.