BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Temperatuurmeter koelvloeistof stuk?
  • oli4
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON di jul 23, 2013 7:57 pm
    WoonplaatsCOLON harelbeke/West-Vlaanderen

Temperatuurmeter koelvloeistof stuk?

door oli4 » vr okt 16, 2015 2:54 pm

Daarnet opgemerkt dat de temp. meter van de koelvloeistof onderaan blijft staan. Nu is mijn vraag : moet dit zo snel mogelijk hersteld worden of kan men daar gewoon blijven mee rijden. Auto wordt als 2de wagen gebruikt en er wordt steeds rustig mee gereden. Alvast bedankt!
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

Re: Temperatuurmeter koelvloeistof stuk?

door Sjonnie » vr okt 16, 2015 4:59 pm

Als de koelvloeistof netjes opwarmt (na een kort ritje even een hand op het reservoir leggen) dan schat ik in dat de sensor of het klokje het heeft begeven. Iets dat een garage eenvoudig kan verhelpen.

Doorrijden? Ik zou het niet doen :wink:

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr okt 16, 2015 5:59 pm

Volgens mij zijn er twee sensoren en een thermostaat die is het spel van de watertemperatuur actief zijn.

De thermostaat is de uiteindelijke regelaar, die werkt allee op de watertemperatuur je kunt nu niet zien of dat ding kapot is. Dat gebeurt wal eens, maar niet alledaags.
    Dan is er een sensor voor de ecu die geeft aan wat de toestand van de motor is en hoe rijk het mengsel moet zijn (koude start e.d)
    En er is de sensor van de meter, die doet het dus even niet.

Check ook even je zekeringen, wellicht doen meer dingen het niet maar heb je dat nog niet gemerkt

Verder, je hebt een onzekerheid, maar ishet leven op zich dat al niet 8)

Ik zou er niet te veel mee rijden, maar je hoeft als de rest OK is niet meteen hierop te duiken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » vr okt 16, 2015 7:58 pm

De watertemperatuursensor die de meter in je dash bediend vind je naast de uitlaatcollector op de alu wateraansluiting . Het is die die onderaan zit , een blauwe ( bedient de meter en de koelventilator ) , de andere is een bruine en stuurt zijn meting naar de ecu .
    Grt.

Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1