Ze zitten er weer onder, me zomervelgjes. Net gedaan, met hulp half-neef (hoe noem je zoiemand, aangetrouwd maar niet getrouwd....)
Meteen een shortshift gemaakt.
Me half neef, Marcel, ergerde zich dood aan die stok met dat rare balletje tegen het plafond aan....
Pakt'ie de slijptol en hop pook 4 cm korter!!!
Men neme de pook eraf.
Snijd het plastic op de stang waar dat mooie balletje op staat +/- 4 cm terug van het schroefdraad.
Bedek je complete interieur met kleden.
Slijp de stang af tot net onder het schroefdraad.
(Er blijft nu dus nog +/- 4 cm plasticloze stang over!)
Meet de stangdikte (iets van 12 mm).
Neem een zelfde dikte boor en boor de pookknop (bij mij een MOMO) uit tot boven aan.
Slijp sleuven in het kale gedeelte van de stang.
Haal het binnenste (wit plastic) uit je pookknop.
Sla die (want voorzichtig duwen ging niet meer
knop moet goed strak zitten!!) knop op de stang naar gewenste hoogte.
Laat secondelijm in de pookvulling lopen (vult zich goed om de stang door toepassing sleufjes).
Lijm de lederen pookknop op de witte vulling.
Haal de kleden weg en...
Shiften maar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Schakelt veel lekkerder nu ennuh, staat veeeeeeeeeeeeeeel mooier




