Op dit moment is de wegligging in bochten van mijn MGF niet optimaal. Na nieuwe bannen en de uitlijning gecontroleerd te laten hebben is het verbeterd, maar nog niet optimaal.
Nu kwam een collega met het idee om een zak zand voorin te leggen, om zo meer gewicht op de voor wielen te krijgen. Dit zou dan de wegliggen vooral in de bochten ten goede komen.
Heeft iemand hiermee ervaring? Of andere tips?
Ja, een zak zand, dat werd vroeger ook in een Kever gedaan..
Maar dat zou bij de MGF toch niet nodig moeten zijn.
Ik heb de mijne redelijk uitgetest op bochten werk, en die ligt op de weg als een Kart. Denk dus dat er iets anders aan de hand is...
Maar voor de verschillende opties moet je de heren met meer ervaring hebben.
Striker, de splitter heeft toch pas effect bij hogere snelheid?
ik heb afgelopen zaterdag een splitter erop gemonteerd gekregen van mg-sp. (Professionele boys trouwens ) en een lekker kopje koffie erbij. Werkt volgens mij vanaf ongeveer 70-80 km/h. Verder is de remservo bracket ook een aanrader.
* Wat is de hoogte van je F momenteel ? 36,8mm +- 1cm ?
* Liggen de zelfde banden voor als achter ?
* Welke banden ?
* Hoeveel km liggen ze er al op ?
* Heb je de F wel minimaal 2 uur uit laten zakken op de uitlijnbank ?
* Welke waarden staat hij op uitgelijnd ?
* Hoe is de staat van de bushes ?
* Heb je al compliance washers ?
'k had zo ongeveer hetzelfde lijstje in gedachten....
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)