Het betekent niet dat je voor een fortuin moet aanschaffen Jan, maar goedkope speakers gaan bij luid volume vaak pieken. Daar komt dan nog eens bij dat het per persoon anders kan overkomen en je zit niet te wachten op schel geluid. Iets dat wordt gecreëerd door dat pieken.
Dure installaties als HarmanKardon zetten daar vaak dure versterkers voor in, de speakers zelf hoeven niet veel anders te zijn.
De standaard speakers kennen in de TF zijn ook niet echt super, zeker niet zonder goede radio. Mijn JVC radio helpt al wel om het piekerige te kunnen dimmen maar kan er niet alles aan doen, al komt hij gelukkig wel een eind.
Ik wil daarom zeker ook nog een investering gaan doen en er Focal gaan inbouwen. Was erg verrast over de set bij Camiel. De ene set is de ander echter niet, want ik heb het niet altijd als even goed ervaren. Er zijn behoorlijke klank en kwaliteit verschillen.
Geluid wordt dan wel steeds minder belangrijk op snelheid met veel herrie, want er gaat veel verloren, maar het verschil zal je duidelijk kunnen merken bij een goede set. Daar komt bij dat ik op de snelweg altijd met oordoppen in rij, filtert geruis weg en je muziek komt zachter maar beter door
