Ik heb recent een MG F (1.8l, 1999) gekocht bij een garage. Nu zit ik een beetje met een dilemma... Bij de aflever beurt zijn de vloeistoffen gedeeltelijk bijgevuld (was een meeneem prijsje). Na een paar ritten viel me op dat het reservoir van de koelvloeistof eigenlijk bij lange na niet op de Max. zit en wilde deze wat bijvullen. Ik heb alleen geen idee met welke vloeistof. Ik ben totaal niet technisch, maar begreep dat je niet zomaar verschillende koelvloeistoffen erin kan gooien.
Na een belletje met de betreffende garage vertelden ze me dat er SP11 -38 ingegaan is, maar als ik hier online op zoek is dit een blauw/groene vloeistof, terwijl mijn tankje duidelijk een oranje vloeistof bevat. Als ik dan kijk bij bijvoorbeeld de website van Kroon, kom ik op het volgende advies: http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/p ... ic-nf/103/ deze vloeistof lijkt er kwa kleur meer op, maar is volgens mij SP15.
Heeft iemand advies voor me wat voor vloeistof mijn huidige oranje substantie kan zijn en wat de juiste vloeistof is om te kopen voor m'n MG F?
Bedankt en groet,
Tim





