Mr. Dj M. schreefColonGa je slechts banden wisselen zorg er dan voor dat je niet de twee compounts door elkaar heen hebt.
En dat is dus het moelijke punt: je moet goed op de hoogte zijn van de ontwikkelingen.
Voorbeeld:
Het heeft best even geduurd voordat we wisten dat Toyo's uit Maleisië een andere compound hebben dan die uit Japan. Na veel discussies heeft de fabriek dat zelf toegegeven. Wedden dat een handelaar (internet of op straat) het verschil altijd zal ontkennen? Het is immers handel.
Laat ik je nog in het ongewis hoe deze discussie twaalf jaar terug was met Goodyear.
Kijkend naar alternatieven: zoveel smaken zoveel keus. Op de iets langere termijn verwacht ik dat we afscheid van de Toyo's (moeten) gaan nemen. Al zijn er blijkbaar genoeg mensen die happy zijn met een volledige set Maleisische Toyo's.
Kijk naar je wensenlijst: uiterlijk, rijstijl, budget, vertrouwen, imago.
Ik rijdt met de TF op Conti's voor rustig rijden zijn die daarop goed. Op de F was ik niet ontevreden maar niet echt 100% zeker bij hard rijden. Wel bij regen.
Op de F:
Goodyear: ik heb de les geleerd.
Michelin: OK maar toen kreeg de "sport" een ander, lelijk, profiel en kwamen GOodyear angsten naar voren.
Conti's zoals gezegd. (Waren twee verschillende sets met weinig verschil.)
Wat heb ik nu: yokohama's. Eens wat anders, top op sportief gebied, eng met de regen, maar dat geeft niet, het is een hobby auto.
5e set in 15 jaar MG
Inderdaad: ik heb me nog nooit tot Toyo's laten verleiden: motivatie: ik ben wars van wat iedereen anders doet. Zeker niet omdat ze slecht zouden zijn.