BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
ZR 160 op het oog - waar op te letten?
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

ZR 160 op het oog - waar op te letten?

door Sjonnie » do apr 30, 2015 7:29 pm

Hi Gents,

De omstandigheden veranderen en ik heb binnenkort geen lease auto meer. Tijd voor wat nieuws. :dancing)) Dat moet uiteraard een MG zijn. Een ZT is te groot en een ZS kan me net ff niet warm genoeg maken (mooie auto hoor, daar niet van).

Ik heb op het Internet een ZR160 MK1 gevonden bij een particulier. Ik heb nog geen contact gezocht want ik wil jullie eerst vragen waar ik op moet letten.

Volgens mij is het grootste gedeelte van de techniek bekend van de F. Dus mayo, distributieriem en dergelijke zijn zaken waar ik zeker op ga letten.

Nog andere tips?

Hoor het graag!!

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

Re: ZR 160 op het oog - waar op te letten?

door Bart-K » do apr 30, 2015 10:52 pm

Heb je toevallig een link naar de advertentie??
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

You can be a child once, but immature all your life...

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » vr mei 01, 2015 8:05 am

Hi Bart,

Pb verstuurd ;-)

Verstuurd vanaf mijn A500 met Tapatalk
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

door Drikje S1 » vr mei 01, 2015 9:05 am

Waar op te letten,

Kleur en structuur verschil in de lak, schade ? magneet test == > plamuur ?

Kleine beschadigingen aan de lak (steenslag, parkeer krassen), deze zijn meestal wel aanwezig op een gebruikte auto, zo niet, overgespoten ?

De naden tussen deuren, voor,-en achterklep met de vaste onderdelen van de carrosserie, deze dienen gelijkmatig en recht te zijn, anders schade gehad ?

Wiellagers, fusekogels, banden, remschijven, rem vloeistof, koppeling, geluid druklager.

Koppeling - handremtest ==> auto op de handrem zetten, koppeling rustig laten opkomen, slaat de motor al vrij snel af, dan goede koppeling, blijft de auto redelijk op zijn plaats, goede handrem.

Slijtage aan het stuur en bestuurdersstoel, geeft aan dat veel gereden is met de auto, komt dit overeen met de tellerstand.

Speling in het stuurhuis, axiaal en radiaal.

Alle verlichting controleren, zoveel mogelijk alles tegelijk aan.

Speling op de deuren, deurrubbers, afsluiting deuren, voor, -achterklep.

Als je wilt dat ik mee ga om een auto af te branden waar de eigenaar bij staat, laat het mij dan weten.

Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » vr mei 01, 2015 1:33 pm

Hi Drikje,

Dank voor de tips. Daar kan ik wat mee thumbsup

Hoe controleer ik de toestand van de wiellagers en fusekogels? Moet ik dat horen of voelen tijdens het rijden of moet ik "iets" doen bij een stilstaande auto? Ja, ik weet het... ik ben een noob :wink:

Afbranden van de auto hoeft niet (maar bedankt voor het aanbod :) ). Ik wil een eerlijke prijs betalen voor de auto en de eigenaar met een goed gevoel achterlaten. En het gaat niet om enorme bedragen (2 à 2½K) dus een beetje risico en kosten achteraf zijn dan wat mij betreft ook wel acceptabel.

Greetz,

Jan

Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

door Drikje S1 » ma mei 04, 2015 1:39 pm

Wiellager controleren:

Tegen de bovenkant van het wiel stevig duwen, bij enige speling voel je een terugslag.

Veel succes met de aankoop.

Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma mei 04, 2015 5:07 pm

Letten op geluiden bij het nemen van een snellere bocht... een zingend geluid kan op de lager wijzen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » ma mei 04, 2015 6:49 pm

Hi Gents,

Dank voor de tips. Ik ga morgen kijken naar een (andere) ZR160 en neem de aandachtspunten absoluut mee.

Keep you posted! :)

Greetz,

Jan

Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » di mei 05, 2015 12:18 am

Ben benieuwd Jan!
    Afbeelding
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » di mei 05, 2015 4:21 pm

Vandaag was het een rondje MG.

We zijn gestart bij een een handelaar in Berkel Rodenrijs die een ZR160 had staan. Proefritje gemaakt en dat smaakt naar meer. Waar ik wat moeite mee heb is de staat van het plaatwerk. Hier en daar wat roest en de kleurverschillen tussen plaatwerk en kunststof bumpers was een kleine tegenvaller. De motor pakt lekker op en de "handling" is meer dan OK. Maar ja.... het plaatwerk, hè ??

Daarna afgereisd naar het zuiden van het land om een ZS180 te "proeven". De buitenkant van de auto was OK. Paar krasjes en hier een daar wat vegen maar verder OK. Alleen is de distributieriem ruim 7 jaar geleden vervangen en die moet dus eigenlijk meteen vervangen worden (à € 825,-). Staat tegenover dat de aanschafprijs overeenkomt met 100 kratjes bier. Dus daar hoef ik me dan weer geen zorgen over te maken. Koppeling mag ook vervangen worden maar kan nog wel een paar duizend kilometer mee. De ZS hangt wel prettiger aan het gas en de wegligging is wat beter dan een ZR maar toch... ik weet het nog niet.

Dus heb nog wat lijntjes uit staan voor zowel ZR als ZS bij particulieren. Het blijft een kwestie van zoeken naar een mooi exemplaar :love:

Keep you posted!

Greetz,

Jan

camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » di mei 05, 2015 7:58 pm

Sjonnie schreefColon Staat tegenover dat de aanschafprijs overeenkomt met 100 kratjes bier.

Welk merk?
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

Re: Re: ZR 160 op het oog - waar op te letten?

door Sjonnie » di mei 05, 2015 8:10 pm

camiel456 schreefColon
    Sjonnie schreefColon Staat tegenover dat de aanschafprijs overeenkomt met 100 kratjes bier.

Welk merk?

Hertog Jan? :P

Greetz,

Sjonnie

Sent with Tapatalk from my Moto G

Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » di mei 05, 2015 9:07 pm

camiel456 schreefColon

Welk merk?

Met of zonder statiegeld? :whistle) :devil-(
    Afbeelding
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » di mei 05, 2015 9:49 pm

Lekker, is goed gekeurd.
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1