BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
vitessebakolie wisselen advies aub..
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    vitessebakolie wisselen advies aub..

    door gille » zo apr 05, 2015 10:20 pm

    ik ben er aan toe om de vitessebakolie te wisselen bij de tf.
    iemand die mij hier enkele tips of een how-to kan bezorgen aub???
    de reden van de wissel... als ik 'n tijdje niet gereden heb lijkt de koppeling helemaal te plakken,
    en komt helemaal niet op, als de motor dan warm gedraaid is gaat alles vanzelf. dus ik denk zo...
    het zal wel met de olie te doen hebben :mrgreen:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vitessebakolie wisselen advies aub..

    door gille » ma apr 06, 2015 10:38 am

    heb het zelf als gevonden, vriend google vertelde het mij. :applaus:
    (ik had beter eerst hem gevraag en dan pas hier :oops: )
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: vitessebakolie wisselen advies aub..

    door schrokke » ma apr 06, 2015 7:20 pm

    Enkel spijtig dat uw vriend er niet bij vertelde dat een plakkende koppeling niets met versnelligsbakolie te maken heeft.
    Mijn advies is dan ook van de koppelings bediening grondig na te kijken :wink:
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vitessebakolie wisselen advies aub..

    door gille » wo apr 08, 2015 5:29 pm

    daar zeg je zoiets schrokke, wil jij mijn nieuwe beste vriend worden :proost:
    neen echt, wat bedoel je met de koppelings bediening??
    het olie vatje onder de hood is voldoende gevuld, en het probleem is alleen met koude motor :cry: :cry:
    en wat van vriend google... die is maar zo slim als de vingers aan het klavier he :oops:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: vitessebakolie wisselen advies aub..

    door schrokke » wo apr 08, 2015 8:09 pm

    Het hangt af van wat jij een plakkende koppeling noemt.
    Als het pedaal niet meer opkomt, moet je het vooral gaan zoeken in de master/slave cilinder of de koppelingsvorkas die vast zit.
    Heb je na een lange stilstand het gevoel dat hij niet meer ontkoppeld, blijft hoogstwaarschijnlijk de koppelingplaat hangen op de priseas. Uitelkaar halen en vernieuwen is dan de beste oplossing. Let wel op, een plakkende koppeling heb je als met ingedrukt pedaal en in versnelling staand, de auto vooruitschiet als je die start.
    Heb je enkel wat schakel probleempjes met een koude versnellingsbak, dan moet je de bakolie vervangen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vitessebakolie wisselen advies aub..

    door gille » do apr 09, 2015 5:45 pm

    mijn probleem is dat: bij koude motor
    de koppeling(en ook het pedaal)niet terug komt na deze ingeduwd te hebben..
    maw er komt geen tegendruk, zoals je zou op je rempedaal duwen terwijl er ergens een nippel open staat...
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: vitessebakolie wisselen advies aub..

    door schrokke » vr apr 10, 2015 12:45 am

    Zeer eigenaardig dat je dit enkel met koude motor hebt.
    Wat doet de koppeling zelf dan in deze omstandigheden? Blijft deze dan ontkoppelen?
    Nu zo direct doet mij dit aan een gebroken veer in de mastercilinder denken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vitessebakolie wisselen advies aub..

    door gille » wo apr 15, 2015 7:41 pm

    de koppeling komt gewoon niet op als deze ingedrukt word (komt niet terug).
    een kapotte veer of dergelijke lijkt me sterk omdat er met warme motor geen probleem meer is ?? ??
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Re: vitessebakolie wisselen advies aub..

    door Drikje S1 » do apr 16, 2015 2:44 pm

    Het kan ook zijn dat de as welke door het koppelingshuis naar binnen gaat om het druklager in beweging te zetten niet meer voldoende terug komt. Vanaf slavecilinder de borgclip loshalen, pennetje eruit halen, en kijken hoever hefboom terug komt.

    Succes Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten