Oliedrukklep en flexipijp?
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Oliedrukklep en flexipijp?

    door mailman » zo nov 30, 2014 8:32 pm

    Mijn MG F lekte een klein beetje olie (staat in Zwitserland) en bij de garage constateerde men dat de "öldruckschalter" een klein beetje olie lekt. Dit schijnt de oliedrukschakelaar te zijn (wat doet dat eigenlijk). Ook constateerde men toen dat de "flexipijp" van de uitlaat kapot is. Kan je gewoon alleen dat deel vervangen (zoals dit item: http://www.ebay.co.uk/itm/MG-ZR-ZS-ZT-ZT-T-TF-MGF-EXHAUST-FLEXIPIPE-CAT-REPAIR-PIPE-FLEXI-XX-/151153596242) of moet het geheel vervangen worden, zoals dit item: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-WCD106091P? Moet de garage anders echt gaan slijpen en klemmen/lassen?

    Op zich allemaal prima om te vervangen, maar de kosten voor onderdelen liggen in Zwitserland echt verschrikkelijk hoog. Arbeid gaat op zich nog wel. Kunnen jullie een webshop adviseren voor deze onderdelen?
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door ErikB » zo nov 30, 2014 9:00 pm

    Ik zou eens bij Brown and Gammons horen .... sponsor en vrij correct in het beantwoorden van e-mails.

    Pressure switch: ik neem aan dat we hem alvast nodig hebben om de staat van de motor te weten. Wegvallen van de oliedruk willen we als chauffeur onmiddellijk weten. Verder zie ik er niet direct nut van.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door gille » ma dec 01, 2014 10:19 pm

    staat deze in Zwitserland om te repareren? of woont 'ie gewoon daar???
    als het voor de reparatie is zou ik er gewoon zo mee naar hier rijden en hier in 'n garage binnen doen,
    anders de stukken gewoon op internet bestellen en eventueel gelijk ter plaatse laten leveren,
    zal niet veel meer kosten als in Nederland te laten leveren.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door mailman » ma dec 01, 2014 10:34 pm

    Hij woont voor een paar jaar in Zwitserland :D . Gaat dus leveren naar Zwitserland worden. Bij B&G zie ik inderdaad de flexipijp, maar dan als totaal onderdeel van een compleet stuk uitlaat. Dit is een stuk prijziger dan wat ik had gevonden op Ebay. Maar misschien is goedkoop hier wel duurkoop, want waarschijnlijk kan dit flexipijp deel niet losgehaald worden en moet hiervoor een stuk eruit geslepen worden.

    Voorlopig gaat de MG in de winterstalling, dus ik heb nog even om de onderdelen te scoren.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door gille » di dec 02, 2014 5:47 pm

    ik heb laatst bij mijn zoon de flexipijp vervangen, heb het volledige deel genomen
    en zou je dit ook aanraden,
    als je nog 'n paar extra latten liggen hebt, en 'n slaapplaats voor 'n 2 tal weken wil ik er wel
    eens "gratis" naar kijken :mrgreen:
    jij zorgt gewoon voor kost, inwoon en 'n skipas dan :O))
    :whistle) en voor 'n weekje meer doe ik ook die olierukschakelaar. :whistle)
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door Tukker » di dec 02, 2014 8:06 pm

    mailman schreefColonHij woont voor een paar jaar in Zwitserland :D ..


    Wat vervelend al die bergen en bochten. :roll:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door mailman » wo dec 03, 2014 10:24 am

    Ja, echt heel vervelend :D . Niemand wil ook hier komen helpen, want Zwitserland is niets te beleven :lol:

    Ik ga eens wat rondshoppen, want heb ruim de tijd. Dank voor alle tips. Het gaat dus een heel deel worden, dat ik ga vervangen.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door gille » do dec 04, 2014 8:21 pm

    mailman schreefColonJa, echt heel vervelend :D . Niemand wil ook hier komen helpen, want Zwitserland is niets te beleven :lol:

    Ik ga eens wat rondshoppen, want heb ruim de tijd. Dank voor alle tips. Het gaat dus een heel deel worden, dat ik ga vervangen.

    kijk eens iets hoger, wil zelfs "gratis" komen helpen :O))
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door philipvanv » vr dec 05, 2014 9:06 am

    In Feb ben ik een week in Thun. Als je tijd hebt, tussen 0100 en 0600 ben ik dan meestal wel vrij ;)
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door mailman » vr dec 05, 2014 1:04 pm

    @gille: zeker gezien en was ook cynisch bedoeld.

    Ik heb op zich wel een "mannetje" die dit even doet voor een vriendenprijsje, maar gaat me vooral nu even om het aanschaffen van de juiste onderdelen. Met alle tips hier, moet dat nu goed komen. Dank!
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door mailman » ma dec 29, 2014 3:14 pm

    Weet iemand hoe ik met zekerheid kan bepalen welke flexipijp ik nodig heb? Die met 4 of 6 bouten? De auto staat in Zwitserland te overwinteren en ik zit zelf in Nederland. Het betreft een VVC model uit 2001, maar begrijp dat dit een overgangsjaar is tussen deze 2 versies.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door Sander » ma dec 29, 2014 5:11 pm

    Gewoon even onder de auto laten kijken ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door gille » ma dec 29, 2014 6:02 pm

    Sander schreefColonGewoon even onder de auto laten kijken ?

    Oei sander... De auto staat in Zwitserland te overwinteren en ik zit zelf in Nederland
    ik denk dat er dan minstens aan een Zwitserse medeburger(voorlopige F eigenaar) moet gevraagd worden om eens op de rug te gaan liggen en eventueel een foto te schieten.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door mailman » ma jan 12, 2015 9:55 pm

    gille schreefColon
    Sander schreefColonGewoon even onder de auto laten kijken ?

    Oei sander... De auto staat in Zwitserland te overwinteren en ik zit zelf in Nederland
    ik denk dat er dan minstens aan een Zwitserse medeburger(voorlopige F eigenaar) moet gevraagd worden om eens op de rug te gaan liggen en eventueel een foto te schieten.


    Klopt en heb ik dus gedaan, maar die kan niets zien of voelen. Ook foto's genomen, maar je kan er haast niet bij, dus dit lijkt geen optie. Is dit niet te herleiden aan het VIN-nummer of iets anders?
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Oliedrukklep en flexipijp?

    door schrokke » zo jan 18, 2015 1:58 pm

    Volgens wat ik kan vinden zou het vanaf chnr -522573 veranderd zijn naar 6 gaten.
    Bij deze modificatie is ook de lambdasensor naar de downpipe verhuist,(zat voorheen in collector), dat kan je misschien wel zien op de foto's.
    Ik denk dat hierbij ook is overgeschakeld naar MEMS3.
    Maar het kan wel zijn dat het achteraf door de (vorige eigenaar) is veranderd uiteraard.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten