BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
waterpomp defect door stil te staan???
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    waterpomp defect door stil te staan???

    door gille » ma nov 24, 2014 7:11 pm

    Ik heb gisteren de F nog eens van stal gehaald,
    Nu viel het mij op dat het water snel op temperatuur kwam, maar de verwarming binnen
    werd niet warm..
    de motor ff laten draaien op rollentie en toen kokend water in het expantievaatje...
    na het afkoelen de wagen ontlucht (veel lucht in de radiator). toen maar snel de 10km. gereden,
    maar nog steeds geen verwarming en bij aankomst het begin van borrelen in het vatje.
    ik denk dat de waterpomp stuk is van het stilstaan.
    kan mij iemand dit bevestigen?
    of toch alvast bevestigen dat deze door stilstand zo vast kan komen te zitten dat er geen flow meer is...
    dank gille.
    ps... in de zomer nog een rit van +400km. met deze wagen gedaan..
    Laatst bijgewerkt door 2 op gille, in totaal 0 keer bewerkt.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: waterpomp defect doot stil te staan???

    door schrokke » di nov 25, 2014 9:20 am

    Nog nooit voorgehad, zelfs niet na jaren stilstand.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: waterpomp defect door stil te staan???

    door Mr. Dj M. » di nov 25, 2014 7:05 pm

    Ik kan het me ook niet voorstellen, of er moet water in plaats van koelwater in hebben gezeten.
    Dan kan er misschien roest optreden.
    Afbeelding
  • marvon
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 158
    GeregistreerdCOLON zo apr 15, 2007 10:40 pm
    WoonplaatsCOLON hoogerheide

    Re: waterpomp defect door stil te staan???

    door marvon » di nov 25, 2014 7:33 pm

    Pomp zal altijd moeten draaien,deze word aangedreven door de getande distributie riem, en ik kan mij niet voorstellen dat het schoepje spontaan door stilstand loskomt.
    MG ZS 180
    Rover 45 idti
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: waterpomp defect door stil te staan???

    door Kasper » di nov 25, 2014 8:01 pm

    Waterpomp is in principe een vervangingsonderdeel, maar je weet vast niet hoe lang de pomp erin zit. Nu is het eigenlijk wel zo dat zeker 95% van de storingen aan de waterpomp te wijten zijn aan een defecte asafdichting. Met een waterballet tot gevolg. De waaier kan, zoals Marvon aangeeft, eigenlijk alleen maar draaien omdat de distributieriem zorgt voor aandrijving en ik kan me niet voorstellen dat de waaier los komt van zijn as.

    Omdat je de auto afgelopen zomer nog hebt gebruikt en iker vanuit ga dat het toen allemaal OK was, zou ik mij meer richten op de hoeveelheid lucht inzet systeem. Een mengsel van water met lucht of waterdamp laat zich ook moeilijk verpompen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: waterpomp defect door stil te staan???

    door gille » wo nov 26, 2014 8:12 am

    Deze richting had ik ook een vermoeden,
    ik ga volgend weekend de wagen volledig leeg laten lopen en weer vullen, goed ontluchten en dan eens zien als de verwarming het weer gaat doen! zou inderdaad lucht in de verwarmingsradiator kunnen zijn.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten