AP remklauwen
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    AP remklauwen

    door Coen » do okt 23, 2014 11:12 pm

    Voor een collega met een MGF wil ik graag het volgende weten:

    Hoe vervang ik een standaard rem systeem met een AP Racing rem systeem?
    Is dit complex?

    Het betreft een Holland Casino MGF met 15 inch MPI MK II velgen.
    Lotus Elise S2 111s
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: AP remklauwen

    door mgf_stefke » do okt 23, 2014 11:20 pm

    gaat niet vanwege de 15inch velgen 16 inch is nodig voor deze upgrade enkele voorbeelden
    trophy's. 11spokes .dit zijn velgen waar de ap remmen onder passen zonder aanpassingen enof met behulp van spacers
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: AP remklauwen

    door Coen » do okt 23, 2014 11:23 pm

    Klopt, over de 16 inch had ik hem verteld maar weer niet precies welke. Welke passen? 11 spoke, ULW's en...?
    Lotus Elise S2 111s
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: AP remklauwen

    door Rick » vr okt 24, 2014 3:02 pm

    Trophy's passen ook.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: AP remklauwen

    door Mr. Dj M. » vr okt 24, 2014 5:21 pm

    De rest van het werk zou redelijk goed te doen moeten zijn Coen, maar zoals altijd kan het lastig zijn met vast geroeste schijven/schroeven en een set AP's die niet perfect is.
    Dit heeft bij mij toch wel tot veel "drama", tijd en een boel verspeeld geld geleid:
    - Oude remschijven laten demonteren door garage A, gevolg een slag in de naaf rechtsvoor (ik dacht eerst aan kromme schijven, garage heeft niks opgemerkt op dit vlak)
    - AP's met veel pijn en moeite netjes gemaakt door mij en garage A met behulp van specialisten voor uitboren van schroefdraden e.d.
    - AP's laten monteren door garage A, welke in eerste instantie dit niet juist hebben uitgevoerd (verkeerd om?) en juiste banjo bout niet konden vinden
    - Nieuwe schijven laten plaatsen door garage B
    - Greenstuff blokken laten plaatsen door garage B
    - Montage punt van een AP klauw laten bijslijpen door garage B, zodat deze recht op de schijf stond en niet meer aanliep
    - Schijf laten afdraaien om slag op te heffen door garage B

    To do:
    - Nieuwe naaf, slag is vergroot want is weer voelbaar (ik ga voor een compleet onderdeel met naaf erin, is makkelijker en goedkoper)
    - Nieuwe remschijf
    - Uitlijnen
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: AP remklauwen

    door Coen » za okt 25, 2014 12:41 pm

    Klinkt als een tijdrovende klus in jouw geval... Ik heb het naam hem doorgestuurd.

    Is dit wat? http://link.marktplaats.nl/m840999907

    Wel leuk misschien om te vertellen. Hij heeft de MG F destijds zelf gewonnen bij Holland Casino en is dus nog steeds in zijn bezit. Inmiddels staat er iets van 50.000 km op de teller.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: AP remklauwen

    door Tukker » zo okt 26, 2014 12:33 pm

    Als jou kennis moet vragen of het moeilijk is zou ik aanbevelen om die 100 euro extra te betalen voor het plaatsen. :)

    300,- voor een complete set is niet duur maar de vraag is wat je krijgt. zo te lezen zijn schijven en blokken ook gebruikt. :(
    Hij kan natuurlijk overleggen of hij deze zelf nieuw mag aanleveren.

    In Nijverdal zit een bedrijfje die klauwen reviseert zodat ze als nieuw zijn, dat lijkt mij de beste optie en laat ze dan in de buurt ergens monteren.
    Gelijk even betere rem slangen monteren.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: AP remklauwen

    door ErikB » ma okt 27, 2014 4:59 pm

    Voor 100 euro zou ik ook niet twijfelen bij een garage als Weusthof.
    Wel nieuwe blokjes laten plaatsen en vragen of de getoonde klauw effectief die klauw is .... Sommigen hebben wel wat afgezien, o.a. door velgenreinigers.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: AP remklauwen

    door Coen » vr nov 07, 2014 11:49 am

    Hij twijfelt nog even wat te doen, of AP's of meteen een MGF Trophy?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: AP remklauwen

    door Mr. Dj M. » vr nov 07, 2014 6:14 pm

    Keuzes :lol:
    Afbeelding
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: AP remklauwen

    door brusten » ma nov 10, 2014 2:53 pm

    bij mijn F heb ik deze ook geplaatst samen de Trophyvelgen en het remmen is stukken verbeterd dus is imo wel de upgrade waard hoor. grt thumbsup
  • gert1969
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON vr aug 01, 2014 7:03 pm

    Re: AP remklauwen

    door gert1969 » ma nov 10, 2014 3:58 pm

    Nu heb ik hier ook twee AP remklauwen liggen en als het meezit gaan ze er van het weekend op. De 16 " zitten er al onder maar nu heb ik een vraag. Moet je nu het gehele remsysteem ontluchten zoals in de workshop manual staat aangegeven of is het voldoende om links en rechtsvoor te doen.

    Ik hoor graag van jullie.

    gr. Gert.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: AP remklauwen

    door brusten » ma nov 10, 2014 4:03 pm

    hey Gert ik heb het compleete systeem ontlucht thumbsup
  • gert1969
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON vr aug 01, 2014 7:03 pm

    Re: AP remklauwen

    door gert1969 » ma nov 10, 2014 4:15 pm

    Thanks Brusten,

    is eigenlijk wel logisch ook dan is het gehele systeem weer voorzien van nieuwe vloeistof :D

    Gr. Gert.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: AP remklauwen

    door brusten » ma nov 10, 2014 4:20 pm

    ja Gert als je dan toch moet ontluchten dan ben je ineens beter van ze allemaal te doen, ben je zeker hé. grt thumbsup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten