BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Onstabiel stationair toerental en geen power bij half gas
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

Onstabiel stationair toerental en geen power bij half gas

door Fontech » zo okt 05, 2014 7:37 pm

Sedert verleden week loopt de TF 135pk van mijn zoon niet mooi stationair , niet dat het toerental erg schommelt maar de motor draait niet mooi constant en schuddebolt bij momenten . Na een aantal minuten schiet het toerental even omhoog om dan terug naar de normale stand terug te keren en de motor gaat weer schokken .
    Tijdens het vertrek ( en het rijden ) lijkt het alsof de motor niet reageert op half gas maar bij vol gas dan ineens weer er door komt .
    Een volgend moment rijdt de wagen weer gewoon en is het oppakken van het gas normaal zoals het hoort .
    Ondertussen heb ik al de steppermotor gereinigd , bougies en kabels vervangen maar het probleem blijft ....
    Iemand enig idee ?
    Kan het mss een defecte sensor in de uitlaat zijn ? Fuel pomp ??
    Mvg.

Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re: Onstabiel stationair toerental en geen power bij half ga

door ErikB » ma okt 06, 2014 12:34 pm

Ik zou de MAP(T) sensor niet uitsluiten.
    Kan je iets van OBD dingen uitlezen ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

Re: Onstabiel stationair toerental en geen power bij half ga

door amnon » ma okt 06, 2014 6:16 pm

Draadbreuk in een van de drie draden van de throttle position sensor connector?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1