door Tommie » do sep 18, 2014 7:30 am
Sinds een paar dagen ondervind ik wat mast met het koppelen.
Mijn f heeft altijd al een korte koppeling gehad, maar ik heb mij daar nooit aan gestoord. Echter, sinds een tweetal weken moet ik de koppeling echt wel helemaal induwen om te schakelen. Ik heb de olie al een keertje gecontroleerd en wat bijgevuld, maar dit bracht geen oplossing.
Echter, de wagen schakelt nog vlot, zelfs in achteruit, maar ik moet af en toe de koppeling 2 keer indrukken.
Zou dit de koppeling zelf zijn, of moet ik het eerder in de master en slave cilinder gaan zoeken (wat ik een beetje hoop). De vloeistof is in juni vervangen geweest dus te oud zal deze niet zijn.
Enig idee van volgorde om dit te controleren ?
Vloeistof, Ontluchten, master cilinder, slave cilinder ? Voor ik aan een nieuwe koppeling begin.
1999 MGF Anthracite
2003 MG TF Trophy Blue