







Kasper schreefColonIk kan het niet zo snel meer terugvinden. In het verleden is er wel een vergelijk gemaakt tussen 52 en 56 mm TB. Conclusie was dat de extra doorlaat (let op kwadratisch dus ca 10% meer doorlaat) geen positief effect had op vermogen en koppel. Bij een redelijk standaard motor is 52mm zo'n beetje het optimum.



schrokke schreefColonProbleem is ook wel het MEMS die zonder LMM werkt. Op systemen met LMM merk je zeer duidelijk het verschil van een grotere gasklep. Aanpassingen zoals flowen van cilinderkop en uitlaatcollector brengen dan veel meer winst op.
Ik heb ook al een tijdje een 56mm gasklep liggen, maar zolang je in het MEMS programma niets kunt aanpassen heeft het geen zin.







schrokke schreefColon Uiteindelijk zal de long fuel trim zich wel aanpassen waardoor er direct juister wordt ingespoten, maar dan ben je wel al 500km verder en deze regeling is beperkt. Valt de spanning weg op de ECU gaan de adaptiewaardes verloren en begint het hele proces opnieuw.
Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.