BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
warm weer mooi rit gemaakt maar!!!
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door brusten » wo jul 16, 2014 6:16 pm

    vandaag mooi weer geweest aan de kust dus maar een rit van een kleine 3h gereden. een uurtje na thuiskomst nog eens naar de f gaan zien terwijl dan ook maar eens koelvloeistofniveau gecontroleerd en die is ongeveer gezakt tot onder het peilstokje die je normaal niet ziet. niets anders te zien of waar geworden. is dit een voorbode van?? :stress-{
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door Sjonnie » wo jul 16, 2014 7:15 pm

    Hi Danny,

    Klinkt als lekkage. Geen "druppels" onder de auto naderhand?

    Afvullen, rit maken (koelvloeistoftemperatuurmeter in de gaten houden tijdens de rit), auto parkeren boven een stuk karton en kijken of er "ergens" iets lekt.

    Als je geen mayonaise hebt is een HGF niet voor de hand liggend.

    Just my 2 cents....

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door brusten » wo jul 16, 2014 7:45 pm

    hey Jan was ook mijn idee maar ik vind geen druppels :mrgreen:, nee niets van mayo te merken.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door Mr. Dj M. » wo jul 16, 2014 8:02 pm

    Dop niet goed aangedraaid?
    Ik ben in het begin ook iets vloeistof verloren, maar na opnieuw erop draaien is dat al heel wat kilometers onveranderd de zelfde hoeveelheid in het circuit....
    Afbeelding
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door brusten » wo jul 16, 2014 8:05 pm

    hey Dj als ik de vloeistof morgen bijvul zal ik eraan denken thumbsup
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door Kasper » wo jul 16, 2014 9:34 pm

    Weet je hoe lang de dop er al op zit? Deze gaat immers maar een paar jaar mee... Daarna kunnen soortgelijke problemen optreden.

    Verder ook nog even de ontluchtingsdop van de radiator nazien voordat je de slangen of de buizen onder de auto gaat controleren. Die dop is van het draai los en gooi weg type, iets wat de meesten (ook profi's) nogal eens nalaten.
    (Ik heb hiervan vaak een reserve exemplaar bij)

    Er zijn dus nogal wat mogelijke lekkagepunten bij een F of TF. Het systeem is nu eenmaal wat uitgebreider dan bij een karretje met de motor voorin.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door brusten » wo jul 16, 2014 9:39 pm

    hey kasper zal er een nieuwe bestellen online, ik weet niet wanneer, als die ooit al vervangen is.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door Sander » do jul 17, 2014 7:47 am

    Inderdaad, het kan gewoon de dop zijn die zijn druk niet meer houd. Goed in de gaten houden, koelvloeistof mee voor als het erger wordt. Nooit zomaar open draaien met warme motor (15 minuten stil staan voor je open draait)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door gille » do jul 17, 2014 11:47 am

    weet niet als (of) je al nieuwe koelbuizen geplaatst hebt, maar mijn ondervinding is dat de wagen wel eens
    wat koelwater verliest op de overgang van rubber naar koelbuis. de originele buizen roesten van binnen uit,
    en water heeft niet veel nodig he. mij was het opgevallen omdat ik ook steeds waterverlies had, en nooit iets vond,
    tot ik eens de wagen met WARME draaiende motor op de fos zette.
    maar zoals boven vermeld zeker ook de doppen nazien, best vervangen.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: warm weer mooi rit gemaakt maar!!!

    door brusten » do jul 17, 2014 12:00 pm

    Hey Sander&Gille ik doe de beide zo ben ik toch wat zeker, thx guys
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten