LEBLAR schreefColonAls je M10 carrosserie ringen neemt kun je een beetje spelen op de rand van de liners zodat de zuigers er langs passen.
De M8 carrosserie ringen zijn zonder meer met de buiten diameter te klein en waren daarmee geen optie.
Tevens geeft het gat van 10mm meer speelruimte t.o.v. de bout zodat je inderdaad de ringen beter op de randen van de liners kunt plaatsen zonder dat de bout de beweging vrijheid beperkt.
Bijkomend voordeel van de M10, deze zijn ca. 2x zo dik, daarmee veel minder kans op vervorming en dus minder kans op schade aan de olie kanalen.
LEBLAR schreefColon Maarrr ...... Ik heb ervaren dat de zuigers monteren toch echt het gemakkelijkste gaat via de onderkant van de liners.
Eerst maar eens de zuigers eruit, zuigerveren eraf, alles schoonmaken en de veren weer terug, dan de liners beoordelen, zonder meer cilinder twee opschonen, en dan de zuigers terug, maar dan zijn we wel twee weken verder. Dan ga ik mij pas druk maken over het terug plaatsen van de zuigers. Maar zal je hint wel meenemen in mijn besluit, ook om de liners eventueel allemaal te verwijderen en schoonmaken. Maar zo begint een koppakking vervangen al weer een project te worden en dat was niet mijn opzet, maar wat moet gebeuren zal gedaan worden, ik maak er geen half werk van.
Gr. Drikje S1