Die 'klik' komt van het startrelais van de startmotor.
Sander schreefColonMochten het de koolborstels zijn is het niet goed 5sec het contact in de startstand te houden.
Ook bij een andere oorzaak is dit slecht: de startrelais kan doorbranden. Er kunnen vele oorzaken zijn, zoals hierboven al genoemd: koolborstels, slecht massa-contact, etc. Zal altijd zoeken en proberen zijn.
Vuil kan ook een oorzaak zijn, als dat op de verkeerde plaats zit blokkeert het de startmotor (al eens meegemaakt). Een klap met een hamer kan ervoor zorgen dat het op een andere plek terechtkomt, maar ook als de startmotor weer gedraaid heeft verdwijnt zoiets en werkt hij de volgende keer wel gewoon.
Ik heb zelf ooit ook eens een startmotor met versleten lagers gehad. Die wilde ook af en toe niet ronddraaien. De lagers waren naar onder uitgesleten, als je er van onder een klap tegen gaf sprong de as weer omhoog waardoor het anker weer goed in het veld terechtkwam en de startmotor weer ging draaien.
Afgaande op de symptomen zou ik (als het nogmaals gebeurd) eerst Luc zijn advies volgen en het massa-contact controleren.
Voor meer info over slechte contacten en andere (standaard) problemen:
http://www.mgfcar.de/starter/solenoid.htm