BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Startprobleempje
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    Startprobleempje

    door FrankMGF » ma sep 12, 2005 6:49 pm

    Aangezien ik a technisch ben de volgende vraag.

    Vanmiddag bij het starten van mijn MGF 1.8 (2000) gebeurde er iets vreemds. Toen ik de sleutel omdraaide om te starten hoorde ik een klik en toen gebeurde er helemaal niets.
    Heb de sleutel weer teruggedraaid en nog een keer geprobeerd. Ik draaide de sleutel weer helemaall voluit en er gebeurde niks. Na 5 sec de sleutel zo gehouden te hebben, sloeg de motor opeens aan.

    Zojuist nog gestart, maar toen deed ie het prima.

    Wat zou het kunnen zijn?????

    Alvast bedankt!

    groet

    Frank
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma sep 12, 2005 7:16 pm

    Misschien de koolborstels van de startmotor ? Hoeveel km heeft de wagen ? Mochten het de koolborstels zijn is het niet goed 5sec het contact in de startstand te houden. Kun je beter een paar keer opnieuw proberen.
    Building >200BHP K-series
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    starten

    door FrankMGF » ma sep 12, 2005 8:50 pm

    tsjaa...

    De wagen heeft 49.000 km gelopen.
    Ik weet dus echt niet wat koolborstels zijn. Hoe kom ik erachter of ze dat zijn?????
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma sep 12, 2005 9:25 pm

    Dan zou het erg vroeg zijn voor de koolborstels van de startmotor. Ik zou het eerst even aankijken misschien was het toeval ?
    Building >200BHP K-series
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » ma sep 12, 2005 9:53 pm

    Slechte aarding van de startmotor ??
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » di sep 13, 2005 12:58 am

    Die 'klik' komt van het startrelais van de startmotor.
    Sander schreefColonMochten het de koolborstels zijn is het niet goed 5sec het contact in de startstand te houden.
    Ook bij een andere oorzaak is dit slecht: de startrelais kan doorbranden. Er kunnen vele oorzaken zijn, zoals hierboven al genoemd: koolborstels, slecht massa-contact, etc. Zal altijd zoeken en proberen zijn.
    Vuil kan ook een oorzaak zijn, als dat op de verkeerde plaats zit blokkeert het de startmotor (al eens meegemaakt). Een klap met een hamer kan ervoor zorgen dat het op een andere plek terechtkomt, maar ook als de startmotor weer gedraaid heeft verdwijnt zoiets en werkt hij de volgende keer wel gewoon.

    Ik heb zelf ooit ook eens een startmotor met versleten lagers gehad. Die wilde ook af en toe niet ronddraaien. De lagers waren naar onder uitgesleten, als je er van onder een klap tegen gaf sprong de as weer omhoog waardoor het anker weer goed in het veld terechtkwam en de startmotor weer ging draaien.

    Afgaande op de symptomen zou ik (als het nogmaals gebeurd) eerst Luc zijn advies volgen en het massa-contact controleren.

    Voor meer info over slechte contacten en andere (standaard) problemen: http://www.mgfcar.de/starter/solenoid.htm
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    HELP!!!

    door FrankMGF » di sep 13, 2005 2:17 pm

    Vanmorgen startte mijn auto nog prima. Wilde ik vanmiddag naar het strand gaan. Hetzelfde euvel als gisteren, echter NU START IE HELEMAAL NIET MEER!!!!

    Hoe krijg ik mijn auto weer aan de praat??? Hij moet sowieso naar de garage. Heeft nl. nog garantie.

    Wie kan mij helpen? en uh...ik ben dus niet erg technisch aangelegd....


    Frank
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di sep 13, 2005 3:03 pm

    Dan zal het wel het startrelais zijn. Heb je nog garantie zou ik gewoon bellen en ze vertellen dat ze je auto (kostenloos) kunnen komen halen.

    (We horen trouwens wel graag wat het probleem was.)
    Building >200BHP K-series
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » di sep 13, 2005 3:39 pm

    anders moet aanduwen ook altijd lukken, minder handig als laten ophalen maar het is meestal sneller.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten