de f stuurt slecht HELP TEN EINDE RAAD
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    de f stuurt slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » ma maart 10, 2014 7:54 pm

    na alles te hebben vernieuwd subframe,draagarmen stabistang wiellagers is het nog altijd niet te doen om snel met deze f te rijden zoekt bij 100+ snelheden constant om naar li of re te willen. ook bij elke oneffenheid zit ik te dansen(bouncy) op de stoel. de Gaz vering staat nu op 6 voor en 8 achter. wie weet nog raad want de mijne is totaal op. na bijna 11500euro had ik toch wel gehoopt om er eindelijk eens zonder problemen mee te kunnen rijden. :cry:
    frustratie, :stress-{ :evil: :-s :-{{ :(

    ALLE IDEEEN ZIJN WELKOM

    ik geef je een idee hoe slecht hij stuurd mijn schoonzoon rijd dagelijks voor z'n werk met zware BMW's Audi's Merc en Porsche's. rijd op circuit met race BMW m3 maar met de f wil hij niet harder dan 120, hijzelf zegd pa ik ben niet gek die auto stuurd voor geen meter heb er geen controle over.
    Laatst bijgewerkt door 4 op brusten, in totaal 0 keer bewerkt.
  • PARO1
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON zo nov 24, 2013 3:55 pm
    WoonplaatsCOLON BERLARE

    Re: de f stuurd slecht

    door PARO1 » ma maart 10, 2014 8:11 pm

    PB!
    Geluk is de weg waarlangs we rijden, niet de bestemming.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: de f stuurd slecht

    door Mr. Dj M. » ma maart 10, 2014 9:02 pm

    brusten schreefColonna bijna 11500euro had ik toch wel gehoopt om er eindelijk eens zonder problemen mee te kunnen rijden. :cry:

    Dat is een flinke hoeveelheid geld zeg, logisch dat je dan verwacht dat het wel eens resultaat bied.....
    Misschien kan Carl je op dit gebied wel helpen?
    Afbeelding
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht

    door brusten » ma maart 10, 2014 9:05 pm

    hey Dj ja ben dicht om de handdoek erin te gooien hoor, ik geef het nog een kans met een ideetje van iemand maar als dit niet werkt gaat hij de deur uit :cry:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht

    door Sander » di maart 11, 2014 9:16 am

    Ja dat kan nog zoveel zijn :)

    - Alle rubbers van de ophanging vervangen ?
    - Hydragas goed vacuum getrokken voor vullen ?
    - Heb je 4 dezelfde banden, met zelfde slijtage ?
    - Stond alles binnen spec op de uitlijning ?
    - Heb je je wagen al eens opgekrikt en het wiel flink alle kanten op getrokken om te checken voor speling ?
    - ...

    Ben je al eens bij een specialist geweest betreffende de MGF ?
    Building >200BHP K-series
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht

    door brusten » di maart 11, 2014 9:37 am

    Hey Sander de complete set powerflex bushes zitten erin,wiellagers vervangen,draagarmen vervangen,vering vervangen,lowering pins,hydragas door stefke vacuum getrokken en opnieuw op druk gezet.4 nieuwe Goodyear eagle banden, uitlijning ook gedaan na al dit.
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    de f stuurd slecht

    door MGek » di maart 11, 2014 10:03 am

    Velg krom?
    MGF Diamond White
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht

    door brusten » di maart 11, 2014 10:13 am

    Vier nieuwe Trophy wielen staan erop dat is dus ook uitgesloten
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht

    door Sander » di maart 11, 2014 10:53 am

    brusten schreefColonHey Sander, alles wat je opnoemde is er aan gedaan. Het bouncen zou dit iets met de hydragas kunnen zijn, lucht ofzo. En de uitlijning die jij me gaf heb ik gevraagd maar dat konden ze niet doen omdat er volgens hen waarden ontbreken. Ze hebben de uitlijning gedaan zoals die in de computer staat. Grt danny


    Als ze hem niet rondom 0 graden 5 minuten toe-in kunnen zetten is het een garage geweest zonder verstand van zaken. Dat zijn de enige zaken die instelbaar zijn. Heb je een uitlijn rapport waar we wellicht nog iets uit kunnen halen ? Wellicht heeft iemand hier nog een rapportje liggen waarmee we kunnen vergelijken ?

    We kunnen er dus vanuit gaan dat alles nieuw en in goede staat is. Het lijkt erop dat er iets niet goed vast zit. Controleer alvast achter eens, of de bout waarmee de onderste draagarm aan de hub vast zit, goed vast zit. Naar mijn ervaring durft die nog wel eens los te komen, zeker als je de bout niet vervangt of geen loctite gebruikt.

    Rij ook eens met de zekering van de stuurbekrachtiging los getrokken.
    Building >200BHP K-series
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht

    door brusten » di maart 11, 2014 10:59 am

    Ja Sander het uitlijn rapport ligt hier voor me, maar eerlijk ik begrijp hier geen snars van hoor
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht

    door Sander » di maart 11, 2014 11:14 am

    inscannen en online gooien dan hè..
    Building >200BHP K-series
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht

    door brusten » di maart 11, 2014 11:21 am

    Mag ik het naar je mailen Sander, inscannen kan ik niet maar heb wel goeie foto van de uitlijningrapport. Mag ik misschien je emailadres
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht

    door Sander » di maart 11, 2014 11:30 am

    Ik denk dat we echt moeten vergelijken met een "goede" F. Ik heb hier niks om mee te vergelijken. Hij moet dus echt even naar hier in het forum geupload worden als foto. Ik zit nu op mijn werk, misschien kan iemand anders je even helpen ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    de f stuurd slecht

    door MGek » di maart 11, 2014 11:49 am

    Ik heb een tijdje geleden ook mijn MGF laten uitlijnen, rapport heb ik nog. Zal zodra ik thuis ben deze uploaden. Wellicht heb je hier iets aan? Ik begrijp ook niet zo goed waar alles voor staat, maar mijn F stuurt prima.

    Gr Joris
    MGF Diamond White
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht

    door brusten » di maart 11, 2014 12:10 pm

    uitlijn rapport
    Afbeelding
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten