motteballen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    motteballen

    door Rob » do feb 20, 2014 8:50 pm

    Er zijn hier natuurlijk al diverse topics langsgekomen over het in de winter stallen van de F etc. Maar wat als je je F nu echt lang alleen moet laten. Zeg een jaartje of twee.
    Ik heb al eens wat rond gesurft maar hier is niet al te veel over te vinden.
    Verder zijn de meningen verdeeld Wel op steunen, niet op steunen, alle vloeistoffen aftappen of niet. WD40 in de cilinders spuiten ?? uitlaat dicht tapen etc.
    Is het uberhaubt wel te doen of is verkopen de beste oplossing.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: motteballen

    door brusten » do feb 20, 2014 8:54 pm

    zeer lang opbergen is er maar één echte goeie manier,http://www.classiccarcocoon.com/index.phtml is te koop voor allerlei voertuigen maar is zeker niet goedkoop,misshien heb je hier iets aan http://www.wikihow.com/Prepare-Your-Car ... rm-Storage

    http://www.hemmings.com/hmn/stories/201 ... ure22.html
    http://www.hemmings.com/hmn/stories/201 ... ure22.html
    Laatst bijgewerkt door 4 op brusten, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: motteballen

    door ttdesign6 » do feb 20, 2014 9:24 pm

    Ga je ons verlaten Rob?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: motteballen

    door Rob » vr feb 21, 2014 12:13 am

    @Danny, bedankt voor de linkjes, zal er zeker mijn voordeel mee doen.
    @Tom, ik ga jullie niet verlaten maar mijn Fje misschien wel. Er is nog niets zeker maar er is een reële kans dat ik een paar jaar als expat ga werken.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: motteballen

    door luigi1515 » vr feb 21, 2014 11:47 am

    Nieuwsgierig.....waar ga je naartoe als het doorgaat?
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: motteballen

    door Tukker » vr feb 21, 2014 12:29 pm

    WD40 en aluminium gaan niet samen, banden verspochten ook al staat de auto er niet op, gewoon nieuwe eronder als je weer gaat rijden.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: motteballen

    door Rob » vr feb 21, 2014 1:24 pm

    Ik denk inderdaad dat de banden het minste probleem zijn. maar ik dacht ivm de assteunen eerder dat het beter was voor de lagers. Het aftappen en vernieuwen van de vloeistoffen lijkt me ook niet verkeerd.

    @Luigi, VS
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: motteballen

    door brusten » vr feb 21, 2014 1:27 pm

    hahahaha Rob maar nog altijd laat je iedereen in het ongewisse waar je naartoe gaat voor zolang :devil-(
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: motteballen

    door Rob » vr feb 21, 2014 2:55 pm

    brusten schreefColonhahahaha Rob maar nog altijd laat je iedereen in het ongewisse waar je naartoe gaat voor zolang :devil-(


    Dat staat er toch :-s VS oftewel USA
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: motteballen

    door brusten » vr feb 21, 2014 3:09 pm

    Ok had het niet gezien grt
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: motteballen

    door Coen » vr feb 21, 2014 3:27 pm

    Ik heb de foto's weer teruggevonden

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding


    Hier tekeningen hoe je ze zelf kunt maken:

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: motteballen

    door luigi1515 » vr feb 21, 2014 4:22 pm

    Die mogen ze bij mij ook wel stallen.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: motteballen

    door Rob » vr feb 21, 2014 6:18 pm

    Leuk gevonden maar blijf het eigenlijk met Tukker eens dat vier nieuwe banden een stuk makkelijker is.
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: motteballen

    door AdT » di feb 25, 2014 11:28 am

    Misschien dat iemand hem in die 2 jaar af en toe eens uit wil laten.
    Dan blijft hij het beste in conditie.
  • tonny25
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON do sep 20, 2012 10:16 am
    WoonplaatsCOLON Peel en Maas

    Re: motteballen

    door tonny25 » di feb 25, 2014 11:31 am

    En anti diefstal.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten