BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
mgf conversion
  • ikke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 1
    GeregistreerdCOLON do sep 08, 2005 10:38 am
    WoonplaatsCOLON Schoten

mgf conversion

door ikke » do sep 08, 2005 10:47 am

Hallo, graag had ik wat informatie om mijn mgf om te bouwen naar een tf. Allé gewoon de snuit eigenlijk want ik heb een klein accidentje gehad.
    Welke stukken heb ik daar allemaal voor nodig en is dit zelf realiseerbaar met een beetje handigheid of heb je hiervoor echt de nodige kennis en ervaring nodig. Adressen waar ik eventueel de onderdelen kan verkrijgen zijn ook altijd welkom.
    Volgens sommige websites zou het enkel gaan om de bumper en de lichten, is dit eigenlijk wel zo? En wat met de bevestigingen en bedrading van de lichten?
    Alle informatie hierover is welkom !!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » do sep 08, 2005 11:02 am

Je hebt geloof ik ook 'brackets' nodig om de bumper te bevestigen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » do sep 08, 2005 11:27 am

Op deze pagina kun je er wat meer informatie over vinden, eventueel zelfs ook nog bestellen: http://www.mgfnl.nl/product_mgf/Convers ... ar_TF.html

Ook op deze pagina kun je meer info vinden, echter alleen niet bestellen: http://www.mgfcar.de/mgtf/conversion.htm

Als je het echt mooi wil doen zul je niet alleen de voorkant moeten vervangen, de achterklep is anders, evenals de achterbumper. De uitlaat is niet meer ovaal maar rond en de luchtinlaten aan de zijkant zijn ook anders geworden (of dit ook te veranderen is weet ik zo niet).
    Lotus Elise S2 111s
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » do sep 08, 2005 11:44 am

...en de luchtinlaten aan de zijkant zijn ook anders geworden (of dit ook te veranderen is weet ik zo niet)....

Lang leve 2K-putty. :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

door John » do sep 08, 2005 2:03 pm

ikke schreefColon...Allé gewoon de snuit eigenlijk...

Deze heeft hetzelfde meegemaakt: na schade aan zijn F alleen de neus omgebouwd naar TF:
    http://www.mgcars.org.uk/carclub/technical-8.htm
    Misschien geeft het verhaal wat meer info, 't is wel allemaal in het engels.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » do sep 08, 2005 3:27 pm

Ook Mieke heeft conversiemogeljkheden in zijn winkel.

Klikkerdeklik en scrollerdescroll tot halfweg de pagina.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do sep 08, 2005 4:03 pm

de twee brackets dienen op hun plaats gelast of geriveteert te worden. Voor de rest is het DIY.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » do sep 08, 2005 10:04 pm

Heb eff gegoogled maar dit woord kent ie niet. :shock:

Leg uit wat is geriveteert :?:

En hoe ziet zo n brackt er uit ?

Heb zelf ook een setje tf bumpers liggen en koplampen , maar nog geen brackets. 8)
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

door John » vr sep 09, 2005 12:38 am

riveteren = popnagelen (rivet = engels voor popnagel, zie ook: Donald Duck - The Riveter :wink: ).

Geen idee hoe zo'n bracket er uit ziet, op www.mgfnl.nl wordt echter gesproken over brackets (of beugels of steunen) voor zowel bumper als ook voor de koplampen...
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1