BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
groot licht rechts wil niet
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    groot licht rechts wil niet

    door Rob » di jan 07, 2014 5:22 pm

    't is wat met die verlichting...
    Ik heb een probleem wat mijn zelfvertrouwen geen goed doet. Rechts heb ik geen groot licht. Na wat meten lijkt het erop dat er gewoon geen spanning op de unit aankomt.
    Heeft iemand de kleur codering van de bedrading van de stekker die op de complete koplampunit zit?
    Ik heb spanning op "rood' en "blauw zwart" en geen spanning op "zwart" en "blauw groen" Ik meet geen verschil als ik overschakel tussen dimlicht en dimlicht met groot licht.
    Maar nu komt het, als ik links meet krijg ik precies hetzelfde resultaat terwijl daar gewoon alles werkt.

    Verder wil het blauwe groot licht controle lampje van de teller unit ook niet meer branden. Kan natuurlijk toeval zijn maar ....

    iemand suggesties????
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: groot licht rechts wil niet

    door ttdesign6 » wo jan 08, 2014 10:23 am

    Even buiten je probleem om, want daar weet ik helaas helemaal niks vanaf, je hebt toch ook die nieuwe projectoren he? Je zou het grootlicht eigenlijk moeten doorverbinden op de dimlicht projectoren (als je dat nog niet hebt gedaan) Dan heb je pas echt veel licht :)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: groot licht rechts wil niet

    door Tukker » wo jan 08, 2014 2:29 pm

    Op de site van Dieter staan schema's, zal straks op de PC even voor je zoeken.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: groot licht rechts wil niet

    door Tukker » wo jan 08, 2014 3:22 pm

    http://www.apttony.co.uk/Servicing/Circuits.html

    inclusief de kleurtjes. :D


    Edit.
    Volgens mij is zekering 21 van de rechter grootlicht en het blauwe lampje. Vaak gaat een zekering stuk als het gevolg van het stuk gaan van een lamp.

    Excuus voor de grote afbeelding, maar wel praktische op een bepaalde leeftijd :wink:


    Zekering 21 volg A op de eerste 2 afbeeldingen.

    Afbeelding

    Afbeelding


    Zekering 21 volg G naar het blauwe lampje op deze 2 afbeelding.

    Afbeelding

    Afbeelding
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: groot licht rechts wil niet

    door Rob » wo jan 08, 2014 8:38 pm

    @Tukker, bedankt waarom heb ik niet aan Dieter gedacht :-s

    Je hebt gelijk over zekering 21, dit zetten me wel aan het denken. Het kon geen toeval zijn. Ik had deze al gecontroleerd, maar alleen door even te kijken. Na doormeten bleek zekering toch defect. :twisted:

    Probleem opgelost, dankjewel.

    @Tom, ja dat kan maar eigenlijk heb ik licht zat.
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten