BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
( opgelost ) verwijderen " buttress to subframe "
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

( opgelost ) verwijderen " buttress to subframe "

door Drikje S1 » vr okt 04, 2013 5:41 pm

Beste mensen,

Ik ben bezig de versnellingsbak te verwijderen omdat de koppelingsplaat vervangen moeten worden.

Nu rest nog één probleem.

Twee van de vier bouten van de "buttress" ( beugel waarop de versnellingsbak rust en vast zit ) willen niet los. Deze zitten aan de onderzijde met twee vierkante moeren in een borgplaat vast. Echter de moeren draaien hierin rond, en dus komen de bouten niet los. Van alles geprobeerd om de borgplaat beter om de moeren heen te krijgen, maar dit geeft geen effect, bij enige weerstand van de moeren word de borg open gebogen.

De enige oplossing welke ik nu nog zie is de boutkoppen met de slijptol verwijderen.

Maar voordat ik de slijptol erin zet, weet iemand een goede oplossing om de moeren op een andere wijze te fixeren, of de borgplaat op enige wijze te verwijderen zodat de moeren bereikbaar worden voor een steeksleutel.

zie stap 52 :
    http://translate.googleusercontent.com/ ... jYAbs1v6mQ

waarbij (Fig-18 # 46) moet zijn (Fig-18 # 47).

Òpgelost, één bout met de slijptol, en één met een ijzerzaagje. De Bak hangt nu los, alleen nog een fixatie maken voor het vliegwiel en de koppelingsplaat kan los.

Gr. Drike S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1