Hallo, mijn TF 135 gaat goed tot ongeveer 2500 toeren, en dan is het uit met de pret. Is dit normaal? Eens lekker doortrekken tot minstens 4000 toeren moet toch kunnen, maar nu heeft dit geen enkele zin. Al gehoord dat het mogelijks aan de luchtfilter ligt. Deze zou nochtans (volgens de garagist) vervangen zijn bij aankoop van de wagen, zo'n 5000 km geleden. Iemand een idee? Groeten Peter
Typisch probleem dat zich voordoet als de uitlaatlijn verstopt is, door bv. Een katalysator die defect is door bv, de "steen" die gebarsten is en de flow belemmert.
MG's : - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135 Non-MG's : - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI Racecars : - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
Boven 2500 toeren draait de motor nog soepel, geen probleem, maar de trekkracht is weg. Best dus katalysator laten nakijken. Vervanging zal niet goedkoop zijn vrees ik Wat is 'gevalletje polo' ? Reeds bedankt voor de reacties.
Wij hebben een keer een Polo bij de Dyno gehad die ook maar iets van 20 of 30 pk leverde. Tijdens de zoektocht de uitlaat losgehaald van het spruitstuk en nogmaals gemeten. En daar werden in een keer een aantal pk's meer losgelaten. De cat was zo ver verstopt dat er geen vermogen meer vrij kwam. Niet alleen jammer maar ook nog niet top voor je motor.
MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011 Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012 Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011