BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen
  • rvdm
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 114
    GeregistreerdCOLON zo jun 24, 2007 10:09 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door rvdm » za jul 20, 2013 3:53 pm

    Hoi,

    Na zowat twee jaar stilgestaan te hebben (maar goed verzorgd, bijgehouden en gekeurd) heb ik m'n Brooklands/Abingdon weer van stal gehaald om er wat vaker mee te gaan rijden. Alles doet het nog super, maar een paar dingetjes waar ik niet helemaal uit kom, en op 't forum niet echt een antwoord kon vinden. Misschien heeft iemand 'n idee?

    - Center console trim (fascia?) is helemaal verkleurd. Ik wil de boel vervangen voor wat nieuws, maar kan niet goed uitvogelen waar het best te kopen, en welk partnummer ik nodig heb voor de Abingdon (LHD, volgens mij is 't walnoot - not sure). Tips voor leveranciers/onderdeel?
    - Handrem-cover (leder) springt aan de onderkant los, als ik de handrem aantrek. Niet erg, staat wel slecht. Klemmetjes zijn plastic, dus niet bij te buigen. Heeft hier iemand ervaring met 't beter vastzetten van 't ding?
    - De spannendste: als de motor een beetje op temperatuur is, en ik langzamer (stadsverkeer) ga rijden, komt er - uit de buurt van de rechter inlaatopening aan de zijkant - een redelijk hard piepend geluid, alsof er een ventilator aanloopt. Niet altijd, wel soms. Gaat na 'n tijdje over, en gebeurt ook als ik stilsta (dus geen aanlopend scherm of iets dergelijks, wat ik wel elders op het forum vond). Geen flauw idee wat het is, maar als 't gebeurt is 't wel flinke herrie. Maak me daar een beetje zorgen over :)

    Het enige wat ik verder moet doen, is de lak een keer goed onder handen nemen, en weer mooi glanzend krijgen. De auto ziet er goed uit, maar nu ik 'm weer van dichtbij zie, vallen me toch een hoop kleine krasjes en plekjes op. Misschien eens gaan (laten) polijsten en mooi in de was zetten. Ben in ieder geval erg blij weer in m'n F-je te rijden, heb 't wel gemist :)

    Robert
    1.8Mpi Brooklands LE + hardtop
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door Rob » za jul 20, 2013 4:44 pm

    Hoi Robert
    Nou welkom terug zou ik zeggen.
    Dat rare geluidje zou inderdaad wel eens van je "enginebay Fan" kunnen komen. Het ventilatortje welk je engine bay koelt, komt inbedrijf als je temperatuur in je engine bay te hoog wordt.
    Ventilator zit aan de rechterinlaatzijde van enginebay, misschien roostertje eens loshalen en ventilator schoonmaken of smeren...
  • albert
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 14
    GeregistreerdCOLON vr jul 19, 2013 12:57 am

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door albert » za jul 20, 2013 5:43 pm

    hallo ik heb zelf verleden week net een nieuw setje walnoot fineer in mijn abingdon geplakt ook omdat dit erg verschenen was .
    het resultaat mag er zijn schiterend lijkt dat weer. weusthof in wijghen bood weer een paar setjes aan wel er snel bij zijn. ik greep er voor twee jaar terug ook al eens naast. nu dus niet kosten 165 eurie ex verzendkosten groetjes albert
    Laatst bijgewerkt door 1 op albert, in totaal 0 keer bewerkt.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door philipvanv » za jul 20, 2013 7:54 pm

    Ik heb dat geluid ook gehad. Is redelijk genant, want dat was bij mij de engine bay fan die aansloeg. En wanneer slaat die aan? Over het algemeen als je stilstaat en dus iedereen rare blikken naar jou kan maken ;) Ventilator vervanhen door een 2e hands en geen problemen meer mee gehad.
  • rvdm
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 114
    GeregistreerdCOLON zo jun 24, 2007 10:09 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door rvdm » zo jul 21, 2013 9:42 am

    Dank voor de reacties! Zo'n forum als dit maakt 't toch een stuk makkelijker om 'n wat minder gangbare auto te hebben..

    @albert: Super! Heb Wuesthof een mailtje gestuurd, even kijken of ze nog setjes hebben liggen.

    Over dat geluid: inderdaad genant, want 't gebeurt net op de momenten dat je er geen trek in hebt :) Ik zal inderdaad eens kijken hoe ik bij die ventilator kom.

    @rob - neem aan dat je het hebt over het rooster over de engine bay, niet het rooster in de inlaat? Kom je een beetje makkelijk in de buurt van die fan?

    Het weer is fantastisch, dus zometeen neem ik 'm weer even mee..
    1.8Mpi Brooklands LE + hardtop
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door philipvanv » zo jul 21, 2013 9:48 am

    De fan zit aan de rechter luchtinlaat. Ik vond het het gemakkelijkst om hem langs boven te vervangen en komt dus niet in de buurt van de rooster aan de engine bay cover. Bij mij kon de ventilator vrij bewegen (je kan er zo aan om te testen, je moet niet echt iets demonteren daarvoor), ik vermoed dat er ergens gewoon iets in versleten was. Tis de kost niet waar om er tijd in te steken hem te "reviseren", als dit al mogelijk is...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door Bruno » zo jul 21, 2013 5:33 pm

    Bij de mems2 voertuigen zit de sensor van de motorruimte- temperatuur rechts bovenaan als je de rooster achteraan in de koffer wegneemt. Als je daar een lusje over de stekker legt, of de sensor verwarmt, kan je de ventilator laten aanslaan.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • rvdm
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 114
    GeregistreerdCOLON zo jun 24, 2007 10:09 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door rvdm » ma jul 22, 2013 10:46 pm

    Dank voor de tips wat betreft de luchtinlaat - ik ga binnenkort even kijken. Mooi dat ik de sensor voor de gek kan houden, want ondertussen is 'ie keurig stil geweest ;)

    @albert: zeer bedankt voor die Wuesthof-tip. Ik heb contact met ze opgenomen, en ze hadden nog 1 (!) volledig setje liggen. Deze is dan ook vandaag besteld! Zodra dat er in zit, is een al wat langer durende irritatie weer weg ;)
    1.8Mpi Brooklands LE + hardtop
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door Steffie » di jul 23, 2013 1:34 pm

    Leuk een Abingdontopic ;)

    Ik heb een paar jaar geleden een nieuw setje walnoot gekocht via ebay. Kosten rond de € 60,00!
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • rvdm
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 114
    GeregistreerdCOLON zo jun 24, 2007 10:09 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door rvdm » do jul 25, 2013 7:09 pm

    Netjes gedaan :) Mijn setje is inmiddels (keurig snel!) binnen. Had er nog geen rekening mee gehouden dat ik 'n heatgun nodig heb, dus de montage moet nog even wachten. Dat nieuwe setje ziet er wel geweldig uit..
    1.8Mpi Brooklands LE + hardtop
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door ErikB » vr jul 26, 2013 3:51 pm

    heatgun kan je dan ook voor de sensor gebruiken ....

    Let wel op als je heat gun ook een verfstripper is ....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Re: Weer terug - console trim, handrem, raar geluid fixen

    door Superboer » vr jul 26, 2013 5:00 pm

    ErikB schreefColonLet wel op als je heat gun ook een verfstripper is ....


    Dan toch maar liever de föhn van moeder de vrouw lenen :D
    Vooropgesteld dat zij haar haar niet föhnt met een verfstripper :wink:
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten