Distributieriem en kleppen stellen
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    Distributieriem en kleppen stellen

    door MGF_TV » wo aug 24, 2005 2:41 pm

    @Sander, Paul en Bruno,

    Nu jullie specialist distributieriem zijn had ik jullie graag enkele vragen gesteld;
    heb je speciale tools nodig om een distributieriem te steken?
    Hoe lang deden jullie er over en is het te doen alleen?
    Wat vervangen jullie er nog allemaal bij?

    Terwijl jullie lekker aan het karren waren op de kempenrit lag ik met 40°C in het hospitaal door een serieuze longontsteking. Momenteel ben ik thuis en hier moet ik nog twee weken zitten. Nu nog wat zwakjes maar tegen het einde van volgende week denk ik dat ik de muren oploop. Gezien de F eigenlijk al zes jaar oud is en er volgens mij nog geen nieuwe riem op zit dacht ik van daar een paar dagen zoet mee te zijn.

    Hoe zit het eigenlijk met het kleppen stellen? Ik ben net naar Spanje over en weer gereden met de F wat zeer aangenaam was maar ik heb de indruk dat er een tik in de motor zit en hoop dat het aan de kleppen ligt.

    Groeten,
    Tomas
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo aug 24, 2005 2:47 pm

    @Sander, Paul en Bruno,

    tja.... ik wil wel antwoorden, maar ik mag niet :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    Re: Distributieriem en kleppen stellen

    door MGF_TV » wo aug 24, 2005 3:00 pm

    MGF_TV schreefColon@Sander, Paul en Bruno, en al de rest die er iets van weten

    Nu jullie specialist distributieriem zijn had ik jullie graag enkele vragen gesteld;
    heb je speciale tools nodig om een distributieriem te steken?
    Hoe lang deden jullie er over en is het te doen alleen?
    Wat vervangen jullie er nog allemaal bij?

    Terwijl jullie lekker aan het karren waren op de kempenrit lag ik met 40°C in het hospitaal door een serieuze longontsteking. Momenteel ben ik thuis en hier moet ik nog twee weken zitten. Nu nog wat zwakjes maar tegen het einde van volgende week denk ik dat ik de muren oploop. Gezien de F eigenlijk al zes jaar oud is en er volgens mij nog geen nieuwe riem op zit dacht ik van daar een paar dagen zoet mee te zijn.

    Hoe zit het eigenlijk met het kleppen stellen? Ik ben net naar Spanje over en weer gereden met de F wat zeer aangenaam was maar ik heb de indruk dat er een tik in de motor zit en hoop dat het aan de kleppen ligt.

    Groeten,
    Tomas
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 24, 2005 3:25 pm

    Hey Thomas, iig nog beterschap hè !

    Ik zou je aan willen raden meteen de spanrol en de waterpomp mee te pakken. Je hebt geen speciaal gereedschap nodig maar een cam-locking-tool vergemakkelijkt het aanzienlijk. Zorg ook voor een serieuze inbus sleutel voor op een ratel te zetten anders krijg je de spanrol niet los. Dan nog een momentsleutel en het zou goed moeten komen ;)

    De kleppen van een F hoeven (en kunnen) niet gesteld worden omdat deze hydaulische klepstoters heeft.
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo aug 24, 2005 3:33 pm

    hm, dan komt de tik ergens anders van. :?
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo aug 24, 2005 7:46 pm

    Sander schreefColon Zorg ook voor een serieuze inbus sleutel

    Torx sleutel zul je bedoelen? ken je de maat? T45?
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » do aug 25, 2005 12:36 am

    Beterschap idd!
    Neem je spanrol en waterpomp idd. ook mee.
    De spanrol was indertijd bij mij niet vervangen en kostte me een riem, acht kleppen, dito klepgeleiders en een hoop €€€€. (Was wel los geweest maar niet vervangen :? ).
    De waterpomp kan na verloop van tijd gaan lekken en dan moet de hele zaak weer vervangen worden...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do aug 25, 2005 11:08 am

    Jupilerman schreefColon
    Sander schreefColon Zorg ook voor een serieuze inbus sleutel

    Torx sleutel zul je bedoelen? ken je de maat? T45?

    Is het nu een inbus of een Torx sleutel?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 25, 2005 12:53 pm

    Een inbus... :P Ik zal thuis de maat eens bekijken.
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr aug 26, 2005 12:53 pm

    Sander, weet je al welke maat van inbus?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr aug 26, 2005 3:02 pm

    Vergeten :oops: ik ga het vanavond bekijken (althans, proberen ;))
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr aug 26, 2005 3:32 pm

    Ga net vertrekken naar 't Sonnehuys om stukken. Van mij is het een manuele spanner, dan heb ik misschien die inbus niet nodig?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr aug 26, 2005 5:08 pm

    Die heb je altijd nodig, de maat is 8mm.
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za aug 27, 2005 11:41 am

    dat zou dan de eerste keer zijn dat ik inbus tegen kom in de *F*
    Moet kunnen. Die Engelsen toch, tsjj

    Afbeelding

    één Torx en één inbus :wink:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » za aug 27, 2005 12:34 pm

    idd, daar staat een Torx bij, heb ik die nodig Sander?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten