BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
stuurbekrachtiging uitschakelen?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door gille » za jun 08, 2013 3:10 pm

    zoals de titel doet vermoeden zou ik mijn stuurbekrachtiging willen uitschakelen voor de controle :oops: ,
    deze trekt bij stilstand een beetje naar links, maar als ik begin te rijden is er geen probleem mee.
    nu moet ik deze week naar de keuring (apk) dus zou ik voor die trip mijn bekrachtiging graag uitschakelen :roll: ,
    zodat er ook geen trekken in het stuur zit. want ik had hiervoor de laatste keer een opmerking.

    iemand die mij hierbij kan helpen??

    alvast bedankt gille.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door Mr. Dj M. » za jun 08, 2013 5:59 pm

    Misschien kan je dit doen door een zekering eruit te halen?

    Als die alleen bij stilstand trekt heb je er inderdaad niet veel last van, maar ik zou het wel op de lijst zetten om op te lossen :wink:
    Afbeelding
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door Rob » za jun 08, 2013 8:56 pm

    Zekering zit in het vooronder, onder het kapje max. 75 Amp., dicht bij de accu
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door gille » zo jun 09, 2013 12:22 pm

    thx Guy's
    ga er zo naar op zoek zie. thumbsup

    edit: het is ondertussen gebeurd, maar heb voor zekerheid toch ook het lampje op het
    dashboard welk aanduid dat de stuurbekrachtiging niet werkt ook maar ff uitgeschakeld.
    pff. dashboard los zoeken welk contact los moet en morgen weer hetzelfde om het weer
    aan te sluiten.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door ttdesign6 » zo jun 09, 2013 6:24 pm

    Je kan ook het lampje er even uitdraaien he.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door gille » zo jun 09, 2013 10:32 pm

    moet je eens proberen tom, bij mij is dit lampje niet weg neembaar, of toch zeker niet zonder het halve instrumentenpaneel eerst te slopen. ik heb hier nog zo 'n paneel liggen als spare, en heb deze eerst goed bestudeerd
    en dit lampje is dus niet zo maar los te draaien.
    (zit geplugd met een 8 aderige steker dus dan maar zoeken welke naar het lampje gaat en ...)
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door ttdesign6 » zo jun 09, 2013 11:05 pm

    De tellerunit eruit halen is 5 minuutjes werk. Ik weet even niet precies waar het lampje zit, maar er moet vast een oplossing voor zijn.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door mgf_stefke » ma jun 10, 2013 12:18 pm

    Gewoon een nieuwe stuurkolom (of een goede 2dehands) Monteren
    en de wagen laten uitlijnen ,
    De tellerunit uithalen en het lampje verwijderen is prutserig te werk gaan!
    :-s

    Eveneens kan je beter zorgen dat de conditie van de Mg f of tf beter wordt inplaats van eraan te bricoleren ,
    ;-)
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door gille » ma jun 10, 2013 5:24 pm

    zoals reeds eerder aangehaald is dit enkel een oplossing om de wagen naar de controle te doen.
    dan kan ik de herstelling later wel uitvoeren als er geen druk is, dan zijn de onderdelen gewoonlijk ook goedkoper 8)
    maar... zo zonder stuurbekrachtiging rijdt ie wel zalig.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door gille » ma jun 10, 2013 5:34 pm

    ttdesign6 schreefColonDe tellerunit eruit halen is 5 minuutjes werk. Ik weet even niet precies waar het lampje zit, maar er moet vast een oplossing voor zijn.

    lampje zit gesoldeerd tom. :roll:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: stuurbekrachtiging uitschakelen?

    door crazywolf » ma jun 10, 2013 7:23 pm

    gille schreefColonzoals reeds eerder aangehaald is dit enkel een oplossing om de wagen naar de controle te doen.
    dan kan ik de herstelling later wel uitvoeren als er geen druk is, dan zijn de onderdelen gewoonlijk ook goedkoper 8)
    maar... zo zonder stuurbekrachtiging rijdt ie wel zalig.



    Ja vind ik ook heb mijne ook voorlopig even uitgeschakeld (mijn stuur lijkt me echt TE licht bij +100km/h). Moet wel zeggen de mensen die beweren dat het systeem niets doet op snelheid hebben het niet getest zonder.... Sterkte ter zijde voel je veel beter de slagen die je wiel meemaakt bij bv door een putje te rijden tegen 80-90km/h.... met 1 hand rijden is af te raden zonder EPAS :D
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten