BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Roest verwijderen
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

Roest verwijderen

door maarten » zo mei 26, 2013 1:16 am

Tijdens het vernieuwen van alle bouten door RVS bouten kwam ik aan aantal plaatsen tegen waar een klein beetje roest is ontstaan.

Zoals tegen de spiegels bij de deuren en bij de achterophanging van de bumper.

Ook aan de onderkant zit de nodige roest op onderdelen.

Om dit zo goed mogelijk aan te pakken heb ik vele sites en youtube filmpjes bekeken, met vooral veel rare amerikanen :lol: .

Deze site spring er echt ver bovenuit.
    http://www.oldtimerautosite.nl/

Helemaal onderaan staat de roest test, met verschillende roestoplossers op metaal gedaan en het resultaat. (het ligt al 3 jaar buiten en hij bekijkt wat het langdurig effect is).

De beste roest oplosser (krijgt een 10) is de de gel van rustyco, die ga ik maandag eens uitproberen.

Nou ben ik alleen nog op zoek naar een spuitbus met autolak op kleur BRG HSS, wie weet een leuk adresje?
    MG-F 2001 steptronic 70.000 km, British racing green, Alpaca Oxford leder, full-wood pack, chrome pack, airco, cruise control, windscherm, CD-wisselaar, spoiler

mods: daytone uitlaat; Air Filter - Vader; Door Lock Pins; Heater Control; Knobs; Seat Belt Escutcher; Speaker & Tweeter Trim Ring Polished; nieuwe matten; thin washer kit; houten stuurwiel, koelwatersensor, all rvs fasteners; electric bonnet release,rvs coolingpipes,

to do: carkit
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

Re: Roest verwijderen

door amnon » zo mei 26, 2013 2:40 pm

Ik heb mijn draagarmen met Hammerite gedaan, ben ik erg tevreden over. Ik denk dat Rustyco de roest goed weg haalt, maar het is geen eind behandeling. Met Hammerite was ik in één keer klaar (wel eerst met een staalborstel losse deeltjes verwijdert en weggelazen). Het vormt een mooie zwarte, gladde en harde laag.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

Re: Roest verwijderen

door maarten » zo mei 26, 2013 7:41 pm

Klopt dat het geen eindbehandeling is.
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1